ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Produktkatalogen  (läst 1147 gånger)

2004-10-22, 06:22
läst 1147 gånger

Utloggad Helena Thorman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 408
  • Senast inloggad: 2017-10-22, 13:46
    • Visa profil
PRISSÄTTNING
 
Godmorgon,
 
I bilagan med böcker/cd till försäljning som kom med tidningen måste det väl ändå vara feltryckt
vad gäller priserna på somligt?
 
Jag kan t ex nämna Mantalsregister (Sthlm) som i tidningen kostar 245 kr, och här på nätet 195 kr.
Likaså är Klara-skivan dyrare i tidningen än här (175 kr).
 
/Helena i Södertälje

2004-10-22, 08:01
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jo, priserna på 'stockholmsskivorna' (de som ges ut av Stockholm stadsarkiv) justerades nedåt, tyvärr precis i samma veva som det var deadline för katalogen.. (Så det kom inte med)
 
Det finns dessutom något ytterligare ('riktigt') fel i den - men ber att få återkomma.
 
Avsikten är, att vi skall ha katalogen som en ständigt uppdaterad, nedladdningsbar pdf-fil - men vi är inte där riktigt än.
 
 
PS  Dessutom skall jag flytta detta till en egen rubrik så det syns bättre..!

2004-10-22, 08:02
Svar #2

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Hej Helena,
För att anpassa våra priser efter de som Stockholms Stadsarkiv själva tar för sina CD-skivor SÄNKTE vi för ett par veckor sedan våra priser på Söder, Gamla Stan, Klara och Mantalsregistret. Tyvärr hade produktkatalogen då redan gått i tryck. Alla som beställer dessa skivor, på nätet eller via Produktkatalogen, kommer att få det nya lägre priset.
En ytterligare nyhet, som inte kom med i katalogen, är den nya utökade upplagan av Henrik Anderös LÄSEBOK FÖR SLÄKTFORSKARE - denna upplaga också med bidrag av Elisabeh Thorsell - som ersätter den gamla. Priset är något högre än på den förra upplagan. Alla som beställer Läseboken kommer att informeras om detta.
Mvh
TED

2004-10-22, 08:46
Svar #3

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7201
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Utmärkt, Ted och Peter!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-10-22, 13:57
Svar #4

Jan Wallander

Hej!
Får även jag komma med en fråga? Följande har gjort mig en aning undrande:
 
Betalning
Leverans sker mot faktura och betalning skall ske inom 20 dagar. Förbundet förbehåller sig rätten att leverera mot postförskott. På försenad betalning utgår dröjsmålsränta och kravavgift.
 
Vilket skall jag räkna med, faktura eller en maffig postförskottsavgift som gör att totalkostnaden skjuter i höjden avsevärt?
 
Mvh
Jan W

2004-10-22, 14:26
Svar #5

Utloggad Helena Thorman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 408
  • Senast inloggad: 2017-10-22, 13:46
    • Visa profil
Hej Peter och Ted (och övriga),
 
Tack för svaret, då vet jag hur det ligger till, tyckte nog att det var lite mysko.  
Det fanns många smaskigheter i katalogen som jag funderade på...
 
Ha en trevlig helg!
 
/Helena i Södertälje

2004-10-22, 15:54
Svar #6

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Smaskigheter.. - vad har du fått för katalog tro.. (Just det - vi sitter ju på Marabou nuförtiden.. :-)
 
Trevlig helg alla som står ut med oss..

2004-10-23, 09:10
Svar #7

Utloggad Jan Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 249
  • Senast inloggad: 2015-09-07, 16:58
    • Visa profil
Jag tycker att någon skall svar på Jan Wallanders fråga här ovan! I vilka fall beslutas om postförskott?

2004-10-23, 09:24
Svar #8

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Det kan ju helt enkelt vara så att man levererar mot faktura till föreningar och postförskott till enskilda personer.

2004-10-23, 10:01
Svar #9

Utloggad Torbjörn Näs

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1863
  • Senast inloggad: 2024-01-08, 11:27
    • Visa profil
Jag är inte rätt person att besvara Jan Wallanders fråga, det borde vårt förbundskassör göra.
Men om jag har uppfattat gången riktigt så levereras beställningar emot postförkott endast till kunder som visat sig vara s k dåliga betalare, alltså sådana som tidigare inte betalt sina räkningar i tid och måst påminnas.

2004-10-23, 19:37
Svar #10

Kurt Modig

Den förklaring till beställningar mot postförskott som Torbjörn givit är den korrekta. Bestämmelsen är inte ny utan har i många år funnits för förbundets bokhandel.

2004-10-24, 13:01
Svar #11

Jan Wallander

Tack för svaren! Varför inte skingra dimmorna genom att ändra skrivningen till:
 
Betalning  
Leverans sker mot faktura och betalning skall ske inom 20 dagar. I fall där Förbundet tvingats sända betalningspåminnelse förbehåller man sig rätten att leverera mot postförskott. På försenad betalning utgår dröjsmålsränta och kravavgift.
 
Mvh
Jan W

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna