ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktforskarcentrum - Resurser databaser  (läst 403 gånger)

2006-02-07, 20:54
läst 403 gånger

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Är någon som kan ge mig en lista över vilka databaser (laddade CD-skivor eller online) som finns på Släktforskarcentrum i Sundbyberg?
 
Hur stort är abonnemanget på Ancestry.com? Allt eller begränsat?
 
(Försökte leta mig fram, infon borde ju finnas på Rötter kan man tycka).

2006-02-07, 21:28
Svar #1

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Som bibliotek/arkiv kan förbundet inte lösa den typ av abonnemang hos Ancestry som en privatperson kan göra. Institutionerna måste gå via ett företag som heter ProQuest, och vad vi då får är något som kallas Library Edition eller något liknande. Denna produkt är snarlik rubbet som en privarperson kan teckna sig för hos Ancestry, men det är vissa, närmast försumbara, skillnader. I stort sett kan man m.a.o. säga att datorerna i Stockholm och Göteborg har allt när det gäller Ancestry.
 
Jag överlåter åt vår dataansvarige, Yvonne, att förmedla vilka CD-skivor som finns på datorerna i Stockholm, och så får någon i Göteborgslokalen redogöra för läget där.
 
Mvh
TED

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna