ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktforskarprogramm!  (läst 885 gånger)

2006-04-03, 21:43
läst 885 gånger

marina säll

Hejsan!
Är det någon som vet vart man kan köpa ett släktforskarprogramm till datorn? Där man kan lägga in sitt efet släktträd plus information. Vad heter programmet?
 
Om ni vet nåt får ni gärna maila mig på marina.sall@comhem.se
 
Väldigt tacksam för svar!
Hälsningar  
Marina

2006-04-03, 22:23
Svar #1

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Hej Marina!
 
Titta under huvudrubriken . Där finns mycket att botanisera i om olika program. Kan vara ett svårt beslut att välja, men lite hjälp får du säkert där.

2006-04-04, 10:34
Svar #2

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Marina!
 
Här kan du också läsa en diskussion om att välja program.
 
Släktforskningsprogram

2006-04-04, 17:08
Svar #3

Utloggad Karl Bergstrand

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 296
  • Senast inloggad: 2019-08-29, 07:46
    • Visa profil
    • kb44.se/rotter.htm
Mariana
Det finns ett Program som heter Min Släkt kan laddas hem från http://www.dannbergsdata.se/ Ett modernt program som går att fullt ut användas gratis. Visserligen kommer det en ruta som påminner om att det är ett oregistrerat program. Men gillar du programmet så betalar du gärna den lilla avgiften så slipper du denna ruta.

2006-04-05, 08:51
Svar #4

Utloggad Stig Hansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2038
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 19:17
    • Visa profil
Jag har länge använt Min Släkt och tycker det är ett utmärkt program som jag inte haft någon som helst svårighet att lära mig. När jag läser om Disgen blir jag förvånad över att det finns många faddrar och en stor manual. Dessutom ställs många frågar om Disgen på DIS hemsida. Är det så att detta program innehåller många fler funktioner än Min Släkt och vad är det i så fall jag missar?

2006-04-05, 13:39
Svar #5

Gunilla Lundmark

Ang Min Släkt så behöver jag hjälp med att intallera programmet i min dator som har XP. Jag får ned programmet men förmodligen gör jag något fel eftersom det inte fungerar att skriva in en person när jag klickar på Arkiv och Nytt. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig på traven?

2006-04-05, 13:42
Svar #6

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 07:38
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Har du fortsatt med att klicka vidare för Ny person? Tryck CTRL plus N.

2006-04-05, 15:09
Svar #7

Gunilla Lundmark

Tack Andrs, jag ska prova det lite senare men jag tror att jag gör något fel vid nedladdningen jag väljer spara och väljer skrivbordet, har även sparat i mina dokument men det står något i beskrivningen om att jag skall dubbelklicka på namnet i utforskaren men där kommer jag ju aldrig in. ärligt talat så är jag inget proffs på datorer heller tyvärr. Men Tack än en gång, ser att du forskar på Värmland du också. jag har min rot i Sillerud men har hittat anfäder i dalsland också. är ren nybörjare men vat åtminstone att Andreas Engelbrektsson Vårvik Dalsland är min anfader

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna