ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkter > Introducerad adel > Danckwardt  (läst 1142 gånger)

2005-03-31, 18:18
läst 1142 gånger

Anders Nilsson

Det finns 6493 män som har förnamnet Svante. Av dessa har 3545 namnet Svante som tilltalsnamn/förstanamn. Enligt http://www.scb.se
 
Så vem är du???

2005-03-31, 19:40
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Ja, du får nog börja komma ihåg att skriva Svante Julius i rutan för användarnamn.. (Jag har noterat att du har en ansökan om användarkonto inne, men den har jag inte kunnat klicka OK på än.)

2005-03-31, 20:31
Svar #2

Niklas Persson


2005-04-08, 09:13
Svar #3

Niklas Persson

Då var det väl en slump då.....

2005-04-13, 11:57
Svar #4

Utloggad Svante Julius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2011-07-10, 21:05
    • Visa profil
ja ja Peter och Anders
Jag får hela namnet förtryckt. Om man läser blä text. Kan Ni inte hitta på något nyttigare än att hitta fel i mina inlägg?? Förövrigt  Är Den Dankwardt som jag letar efter. Och som står i Elgstierna som syster till Nicklas Dankwardt-lilleström min anmoder.enligt nedan
Anna Dankwardt Lilleström.
Dotter
Catharina .Gift med Elias Larsson- Lindroth. Adl Linroth.
Son
Johan Assessor. Gift med Britta Rokes
Dotter
Anna- Maria Linroth

2005-04-13, 13:48
Svar #5

Anders Nilsson

Svante
Jag får väl försöka att förklara en sak för dig. Om du inbillar dig att jag efter din förra insändare skall dela med mig av det jag har forskat fram om Anna Dankwardt, då bedrar du dig fullkomligt. Förutom tonen så är din förra insändare är inte precis av det seriösa slaget, så full som den är av stavfel. Har man svårigheter med stavning eller är ordblind, så kan man med fördel skriva in texten i en ordbehandlare och använda automatiskt rättstavning, innan man skickar insändaren.
Om man bryr sig vill säga.

2005-04-13, 16:07
Svar #6

Niklas Persson

Om man läser blä text. Är det en avslutad mening? Fattas det inte nåt? Om man läser blä text så..... vadå.....??? Och vad är blä text för nåt??? Är det en text man inte gillar?  
 
Hur var det nu med slumpen? (se inlägget högre upp 31 mars kl 20.31)
 
Är det nån som heter M--- som skriver inlägg i den här disskutionen under ett annat namn?

2005-04-13, 16:24
Svar #7

Anders Nilsson

Niklas Persson Det finns minst en Svante Julius i telefonkatalogen i detta landet. Gå in på http://privatpersoner.eniro.se// och sök på det namnet så får du se själv. Varför inte ta telefonen och ringa upp honom också så får du se om det stämmer eller ej.
 
Frågan är bara vem du är och varför det inte finns någon känd släktforskare i Forskarkatalogen här på Rötter eller bland DIS medlemer med namnet Niklas Persson??? Så klaga inte på att andra är anonyma.

2005-04-13, 18:09
Svar #8

Niklas Persson

Anders Nilsson, Har jag klagat på att andra är anonyma??? Har jag klagat på nåt alls??? Vet du vad ett frågetecken (?) betyder? Om du vet det ser du kanske att jag bara ställde frågor?
 
Men ditt inlägg kl 13.48 är däremot en stor klagovisa! Och vad ska man kalla inlägget 31 mars kl 18.18 med fetstil och jättebokstäver? Och varför skriver du själv Svante med citationstecken? Men det kanske inte är samma Anders Nilsson som skrivet de inläggen?
 
Konstigt jag inte kan hitta nån Anders Nilsson i Forskarkatalogen om alla kända släktforskare står med där. Och vad vet du om vilka föreningar jag är medlem i? Var är du själv medlem?
 
Om det verkligen är samma Anders Nilsson som skrivet alla 3 inläggen så har det väl aldrig krasat så från glasväggar tidigare på Anbytarforum!

2005-04-13, 19:57
Svar #9

Anders Nilsson

Efter att ha läst lite av dina övriga insändare här på Anbytarforum så förstår jag att du är expert både vad gäller klagovisor och vad gäller att kasta sten i glashus så att glasväggar går sönder. Och som den expert du är i dessa ämnen så böjer jag mig för dina tolkningar.
 
För övrigt om du i minst två inlägg, under endast detta namn Niklas Persson, ifrågasätter (Med frågetecken om du så önskar.) om Svante Julius är samma person som en annan insändare så kan jag bara se det som ett rent klagomål och inget annat.
 
Vad gäller mina tre frågetecken i rad så skall detta endast tolkas som att jag ifrågasätter din person väldigt starkt.
 
Du kan nu välja mellan att skriva ett nytt svar här anonymt som du brukar. Och då kommer jag med hänsyn till ordningsreglerna, inte bry mig om att svara. Eller att skicka ett privat email till min adress med en förklaring till varför du uppträder allt oftare som en tillförordnad anbytarvärd.
 
Nu vet jag att du kommer att skriva men det gör ju du också! Ja visst men i mitt fall handlade det om att få reda på om Svante Julius var en seriös släktforskare som hela tiden glömmer att skriva sitt namn, eller om han inte bryr sig, bara någon annan gör jobbet.
 
Härmed lämnar jag hela denna diskussion åt sitt öde.

2005-04-13, 20:50
Svar #10

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag säger bara obligatoriska användarkonton (fast förmodligen har alla lika 'kul' överallt ändå..)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna