ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Västerbron, byggare, min morfar är okänd  (läst 487 gånger)

2003-10-30, 16:15
läst 487 gånger

Utloggad Hans Berg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 21:55
    • Visa profil
    • b-e-r-g.com/roots/g
Jag söker min morfar och den enda jag vet är att han var med och byggde på Västerbron (30-talet?)och hette Gran i efternamn.  
Mvh

2003-10-31, 11:24
Svar #1

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Hej Bengt!
 
Trots att det här finns fantastiskt duktiga och kunniga forskare, så tror jag inte att de kan hjälpa dig med att hitta din morfar förrän du kan ge lite mer upplysningar om honom.  
 
Jag bodde i närheten av Västerbron tills jag var i 8-års åldern och har många minnen av denna fina bro. Jag kommer bl.a. ihåg att min pappa hindrade en förtvivlad kvinna från att hoppa till sin död där en natt i början på 1950-talet. Undrar ibland över vem hon var och hur det gick för henne.
 
Om du möjligtvis kan få fram vad din morfar hette i förnamn och varifrån han härstammade samt åtminstone ett ungefärlig födelsetidspunkt, så kanske någon här kan hjälpa dig. Jag hoppas det!
 
Mvh
Ann Little

2003-10-31, 17:20
Svar #2

Ingrid Wikberg

Har inte stadsmuseet i Stockholm uppgifter arkiverade om Västerbron och dess byggare?  
Har för mig att det ska finnas samlade uppgifter om den bron.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna