ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 15 april, 2008  (läst 2502 gånger)

2008-04-14, 07:06
läst 2502 gånger

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Under Anbytarforum » Läshjälp  finns det en massa diskussioner med rubriker, som är valfria att skapa. Senaste tiden har bl a Anders Thorstensson med entusiams lagt in bilder och frågat om hjälp (kul att se denna nybörjarentusiasm faktiskt!) - bilder och frågor ifrån samma socknar. Det slår mig då att detta sätt blir väldigt rörigt och skapar oerhört många trådar. Vore det inte bättre att även under läshjälp ha fasta rubriker - en spegling av efterlysningar under de vanliga socknarna:  
ex.  Anbytarforum » Läshjälp » Småland » Socknar  
Vem orkar i efterhand gå igenom ex. alla Näshult ? Inte jag, som är rutinerad släktforskare och inte många andra som kan läsa äldre stil heller. Däremot om det är en socken man kan bra - så är en fast sockenrubrik en tillgång. Vad säger Teds kompani ?

2008-04-14, 09:44
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Niclas!
 
Jag har önskemål om att strukturera upp Gamla bilder i landskap och det gjordes en början av anbytarvärden för detta. Sedan blev det inget mer. Jag har påpekat detta vid två tillfällen under Ett bättre Anbytarform (tror jag det var), men jag får inget svar på varför det inte blev någon fortsättning.
 
Jag undrar om det inte fanns önskemål av Eivor, om samma sak, vad gäller länktips eller vad det heter.
 
Dessutom finns det önskemål om att samla ihop emigrantfrågorna, så att man lättare ska veta var man ska ställa sin fråga.
 
Så det finns mycket som skulle kunna bli bättre, men det händer inte något. Det är stilljte. Vad väntar man på? Nya tider, eller vad? Åtminstone tycker jag att vi kunde få ett svar på varför man påbörjade landskapsindelningen under Gamla bilder, men sedan blev det inget mer.  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-04-14, 14:12
Svar #2

Lotta Nordin

Jag instämmer fullständigt med föregående ”talare”. Dessutom vill jag lägga till lite.
 
När det gäller Anbytarforums struktur så borde väl så gott som alla diskussionerna som nu finns här i Förbundsforum under rubriken Anbytarforum ligga i det ”öppna” Anbytarforum. Åtminstone diskussionerna:
Anbytarforums funktioner
Anbytarforums innehåll
Anbytarforums struktur
Ett bättre Anbytarforum
Månadens bild.
Diskussionerna om administration och avgiftsbeläggning borde väl också egentligen ligga där.
Alla användare, ”registrerade” och ”föreningsmedlemmar”, måste betala den ”frivilliga obligatoriska” avgiften 100:- för att kunna skriva i Anbytarforum och då bör naturligtvis alla användare också ha rätt att komma med frågor om och synpunkter på Anbytarforums uppbyggnad, bland annat funktioner, felaktiga länkar, innehåll, struktur och förslag till förbättringar, och detta ska naturligtvis göras i Anbytarforum, ingen annanstans.

2008-04-14, 15:04
Svar #3

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Lotta,
det ar inget fel pa logiken i ditt resonemang, men det ar av andra skal forbundsstyrelsen valt att lagga over alla diskussioner om Anbytarforum pa Forbundsforum. Vi vill att Anbytarforum skall vara fritt fran eldfangda diskussioner kring amnen som egentligen inte har sa mycket med slakforskning att gora, utan mer om teknik och ideologi. Det har visat sig att just fragor om tillganglighet och rattigheter, sa att saga diskussioner om diskussionen, latt urartar och ger upphov till andlosa tradar dar deltagarna upprepar sig intill utmattning. For manga sadana tradar och storgral ger Anbytarforum daligt rykte, och jag har ofta hort kommentarer av typen: Jag orkar inte langre ga in pa Anbytarforum, for dar skaller de bara pa varandra... Dessutom tog ideologi- och teknikfragorna upp oerhort mycket av Anbytarvardens tid, tid som hon nu kan agna at projekt, t.ex. Namn at de doda och at de databaser som vi snart kommer att kunna lagga in pa Rotter.  
 
Sa, teknik- och ideologidiskussioner kommer under overskadlig tid INTE att flyttas tillbaka till Anbytarforum, och eftersom en overvaldigande majoritet av Anbytarforums anvandare faktiskt ar medlemmar i en eller flera foreningar ar det sannerligen inte manga vi utestanger med denna policy.
 
Mvh
TED
 
Ps:  Ursakta avsaknaden av prickar och ringar i detta meddelande - sitter vid en amerikansk dator...

2008-04-14, 16:30
Svar #4

Lotta Nordin

Vad har ovanstående ämnen med ideologi att göra?
Alla användare måste givetvis få fråga om och ha synpunkter på det dom betalar för att få använda. ”Den överväldigande majoriteten” som du nämner var bara 57 % av det senaste dygnets användare av forumet. Övriga 43 %, ”Registrerade användare”, är alltså utestängda.  
 
Hur gör en ”Registrerad användare” som upptäcker felaktiga länkar?
Hur gör en ”Registrerad användare” om denne vill fråga om och ha förklaringar angående en viss funktion i Anbytarforum? Med flera liknande frågor. Ska denne i så fall skriva ebrev till Anbytarvärden och fråga och därigenom belasta den stackars värden ännu mer så att hon inte har tid att ägna sig åt annat, medan en ”Föreningsmedlem” kan ställa frågan här i Förbundsforum och få den besvarad. Dessutom är det sällan någon Anbytarvärd svarar på några sådana frågor överhuvudtaget, jag tror inte det har förekommit någon gång. Ges det ett svar så är det vanligtvis Daniel som svarar på sådana frågor.  
Man skulle nästan kunna ställa frågan: Finns det någon Anbytarvärd?
Om det finns en Anbytarvärd så bör det väl rimligen vara hans/hennes uppgift att svara på frågor och se till att inlägg flyttas till rätt plats om dom hamnat fel, rätta felaktiga länkar, lägga till och rätta rubriker som saknas eller är felaktiga och ordna upp strukturen i stort i Anbytarforum. Det är ingen som gör sådant numera, och det har påpekats i åtskilliga diskussioner och många gånger, men ändå sker ingenting. Dessutom har flera, enligt uppgift, skickat ebrev till Anbytarvärden med sådana påpekanden utan att något åtgärdats.
En Anbytarvärds uppgift är väl inte enbart att se till att allvarliga brott mot reglerna vad gäller otrevligheter tas bort? En Anbytarvärd ska också se till att forumet fungerar som det är tänkt, och att det inte blir en salig röra av allting, vilket nästan är fallet nu.  
Dessutom har, vad jag vet, Anbytarvärden lön för sitt uppdrag. Då bör man väl ”ha tid” att ägna sig åt uppdraget?
 
Dåligt rykte är något som Anbytarforum verkligen har fått, och det har det fått nu på senaste tiden eftersom inte något görs för att hålla ordning på diskussioner och inlägg. När inte heller några ansvariga varken svarar eller gör något åt saken, ja, då är det  många som säger att dom har slutat använda forumet p g a dålig skötsel och dålig kommunikation med användarna.

2008-04-14, 16:41
Svar #5

Utloggad Lars-Olov Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 17:59
    • Visa profil
Det är väl bra att skilja Förbundsforum från det egentliga Anbytarforum, men ännu bättre vore ju om Förbundsforum vore gratis för var och en som antingen är med i någon förening eller är med i Anbytarforum (fungerar som en sorts förening i sammanhanget). Förbundsorum är ju inte en tjänst i egentlig bemärkelse utan ett demokratiskt verktyg. Detta sagt som en principiell synpunkt, dessutom utan påverkan på ekonomin i stort. Nu kan det ju finnas tekniska hinder för att implementera denna princip, i så fall något att försöka lösa på sikt.
LOE

2008-04-14, 16:46
Svar #6

Lotta Nordin

PS från mig till Ted.
När det gäller prickar och ringar så finns lösningen på problemet strax ovanför rutan man skriver sitt inlägg i.

2008-04-14, 16:53
Svar #7

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Lotta,
ja det ser jag nu... Så dumt av mig!
Frågan om en eventuell lösgöring av Förbundsforum från Anbytarforum, så till vida att FF kan bli avgiftsfritt, kommer säkert upp på styrelsemötet i slutet av denna månad. De tekniska förutsättningarna för ett beslut i den riktning du pläderar för tycks ju numera finnas.  
Mvh
TED

2008-04-14, 17:01
Svar #8

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Lotta,
om det bara kommer ett fåtal inlägg på FF under ett dygn är det föga lämpligt att börja boxas med procentsatser. På AF befinner vi oss fortfarande i ett uppbyggnadsskede när det gäller Användarkonton. Det enda som är intressant i sammanhanget är i så fall hur många huvuden, fysiska personer, det sammanlagt är som under en längre period deltar i diskussionerna och att från den siffran försöka räkna ut hur många som inte är föreningsanslutna.  
 
F.ö. är det väl bra om de som inte redan är med i någon släktforskarförening faktiskt får loss tummarna och ansluter sig till en. Förbundets roll är också den att uppmuntra människor att gå med i våra olika medlemsföreningar.
 
TED

2008-04-14, 17:28
Svar #9

Lotta Nordin

Jag skrev naturligtvis om det senaste dygnets skribenter i Anbytarforum, inte Förbundsforum. Och jag boxas inte, varken med eller utan procent.
Inläggsskrivarna var 134 totalt och av dom var det 58 som bara var Registrerad användare.  
 
Att uppmuntra människor att gå med i förbundets medlemsföreningar är väl bra. Men om man känner sig uppmuntrad när man tvingas att gå med i en förening för att få ställa frågor om Anbytarforums funktioner och påpeka fel, ett forum man betalat för att använda, det är jag högst osäker på.

2008-04-14, 17:37
Svar #10

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Det kan också vara så att av de 58 registrerade användarna var det många som glömt, struntat i eller kanske valt att inte ange föreningstillhörighet. Min uppfattning är att nästan alla som deltar i dikussionerna på AF, med undantag för våra utländska vänner, faktiskt är medlemmar i en eller flera föreningar.
TED

2008-04-14, 19:46
Svar #11

Lotta Nordin

Det där ser ut som en bortförklaring. Vad grundar du din uppfattning på att nästan alla som deltar i diskussioner på AF /.../ faktiskt är medlemmar i en eller flera föreningar?
 
Vad det beror på att dom är endast Registrerad användare spelar heller ingen roll. Det är just det att dom är betalande användare av Anbytarforum som gör att dom ska ha rätt att också fråga om och/eller ha synpunkter på Anbytarforum.
Man kan knappast kräva att dom ska betala ytterligare en avgift (till en förening) för detta. Det blir ungefär som om Telia skulle kräva av sina kunder att dom måste ha både telefon och bredband för att få support, endast det ena räcker inte. Vilket i och för sig inte skulle förvåna mig om Telia gjorde....

2008-04-15, 03:10
Svar #12

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Faktum är att det är just så som Telia gör... Man har infört något som heter SUPPORTASSISTENTEN, som man tankar ned och som diagnosticerar eventuella fel i bredbandsanslutningen/epostfunktionen. Men om man inte lyckas få ett fungerande svar genom SA, återstår att ringa till telefonsupporten, klicka sig förbi hur många knappval som helst för att till slut få kontakt med en levande människa av kött och blod. När det gäller Anbytarforum går det faktiskt utmärkt att skriva till Anbytarvärden, som både kan ge råd och dåd kring eventuella problem med användarkontot/lösenordet och som tar emot vänligt framförda förslag till förbättringar eller justeringar i resursen Anbytarforum.
TED

2008-04-15, 07:42
Svar #13

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Ted - när jag ser att du läser denna tråd. Kan du svara på min inledande fråga om att göra om Läshjälp? Åsikter?    
 
/Niclas

2008-04-15, 11:42
Svar #14

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Niclas,  
om jag förstår din fråga rätt så är det faktiskt samma tanke som anbytarvärden och jag själv diskuterat under en längre tid. Nämligen att läshjälpen i huvudsak borde inordnas under respektive landskap/socken. Detta eftersom de som jobbat med kyrkböcker och andra handlingar från och om särskilda socknar givetvis är experter på förhållandena just där, prästernas handstil, vanor och ovanor, förkortningar och inte minst geografiska termer genom tiderna. En annan fördel är givetvis att många frågor för läsarna kan innebära svar eller i alla fall ledtrådar. Om de då ligger i en allmän läshjälpsavdelning är det svårare att hitta fram till dem än om de vore insorterade sockenvis.
Så, vad tycker ni? Skall vi i fortsättningen inordna läshjälpen under respektive socknar, eller skall det förbli som det är idag?
TED

2008-04-15, 11:51
Svar #15

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
En anledning till att särskilja dem skulle vara om man vill radera dem efter en viss tid. Är läshjälp-inläggen värda att spara? Om de ska sparas borde de kunna sorteras in under de vanliga socken-trådarna.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2008-04-15, 12:02
Svar #16

Lotta Nordin

Ted,
jag måste ha uttryckt mig väldigt otydligt och dessutom kan det definitivt inte ha framgått av sammanhanget i det jag skrev vad det var jag menade med jämförelsen med Telia.  
Jag menade alltså att det vore ungefär samma sak som om Telia skulle kräva att man har både telefonabonnemang och bredbandsabonnemang för att få support på det ena eller andra. För att förtydliga ännu mer, som om du bara har ett telefonabonnemang så får du ingen support på ditt telefonabonnemang om du inte också abonnerar på bredband.  
Du får alltså inte ställa frågor om Anbytarforum i Anbytarforum om du bara är ”Registrerad användare”, du måste också betala en avgift till en förening och bli ”Föreningsmedlem” för att få ställa sådana frågor. Det tror jag är unikt oavsett om det gäller programvara, abonnemang, tjänst eller annat man betalar för.
Jag tror inte jag lyckas förklara tydligare än så, så nu är det bara viljan att förstå vad jag menar som krävs, och den viljan är gratis.
 
Visst går det utmärkt att skriva till Anbytarvärden. Självklart! Men då försvinner ju faktiskt en del av meningen med att överhuvudtaget skriva frågorna i forumet.  
Dels kan det hända att Anbytarvärden får en mängd likadana frågor via epost, som, ifall dom ställts i forumet, bara hade behövt besvaras en gång. Alltså en högre arbetsbelastning på Anbytarvärden som redan är så upptagen med annat.
Dels kanske många som undrat över samma sak, men inte ”vågat” ställa en ”dum” fråga eller medvetet låtit bli att fråga Anbytarvärden via epost eftersom dom vet att svaret uteblir (hur vänligt frågan än ställs) får svar. Svaren från Anbytarvärden uteblir ju faktiskt även här i Förbundsforum, där frågorna är tillåtna, fast frågorna har ställts på ett vänligt sätt.  
Frågor rörande användarkontot/lösenordet ska givetvis ställas via epost eftersom det är personligt/hemligt. Förslag till förbättringar eller justeringar, frågor om övriga funktioner i forumet och liknande bör naturligtvis ställas öppet så att inte ”ändlösa trådar där deltagarna upprepar sig till utmattning” uppstår i Anbytarvärdens epostlåda. Av samma orsak bör naturligtvis Anbytarvärden inte bara ”ta emot” förslag och frågor utan bekräfta genom att svara att hon har tagit emot dessa, vilket inte heller sker varken här eller via epost.

2008-04-15, 14:21
Svar #17

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Att inordna läshjälpen under socknarna har varit föreslaget och diskuterats, och mottagits väl, sedan en längre tid. Men det kanske krävs att Ted talar med anbytarvärden om saken för att det ska uppmärksammas!
 
C-G, läshjälpsinläggen är värda att spara.

2008-04-15, 14:33
Svar #18

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Det torde finnas ett antal förslag på förbättringar som är värda att spinna vidare på. För mig känns det som att det går i stå, dvs att ingenting händer och att det inte finns någon särskild som bestämmer hur det egentligen skall se ut. Helhetsgrepp ....
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2008-04-15, 15:34
Svar #19

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Onödigt bitsk kommentar, Anders.
Jag talar regelbundet med anbytarvärden och hon med mig.
Men Rom byggdes inte på en dag.
TED

2008-04-15, 16:03
Svar #20

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ted!
 
Anders kommentar var inte alls bitsk! Han skriver att du borde tala med anbytarvärden om saken, inte om ni pratar med varandra överhuvudtaget.
 
Nej, Rom byggdes inte över en dag, men om man börjar med att lägga in landskap, som anbytarvärden gjorde under Gamla bilder, så kanske hon har kunnat fortsätta med det eller åtminstone klargöra varför det inte gick att fortsätta.
 
Sedan håller jag med Stefan J att det finns flera förslag på ämnen att spinna vidare på.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-04-15, 17:09
Svar #21

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Ledsen Ted om det uppfattades som bitskt, men det lät lite som idén var något som ni kommit på på tu man hand, när den i själva verket fanns med bland många goda förslag på förbättringar som diskuterades livligt för 1-2 år sedan. Det är bra att något av det kommer upp på agendan igen. Vi fortsätter bygga Rom.

2008-04-15, 17:19
Svar #22

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Det torde finnas ett antal förslag på förbättringar som är värda att spinna vidare på. För mig känns det som att det går i stå, dvs att ingenting händer och att det inte finns någon särskild som bestämmer hur det egentligen skall se ut. Jag tror mig veta att det helt enkelt är tidsbrist, inte ointresse. Så tröttna inte...

2008-04-15, 17:26
Svar #23

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Ja, Daniel har rätt. Det är alldeles för mycket att göra kring betalningen av de 100 kronorna. Det finns ju även andra förslag som t ex regementen som en egen avdelning som inte hunnits med.

2008-04-15, 18:39
Svar #24

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Varför inte aktualisera de frivilliga moderatorerna igen. Det finns säkert de som kan ta ansvar för mindre strukturändringar inom angivna områden. Eller kanske frivilliga kan hantera vissa konto-frågor?

2008-04-15, 20:22
Svar #25

Lotta Nordin

Om det nu är tidsbrist det beror på att inga föreslagna/planerade/beslutade ändringar görs/gjorts, så vore det kanske lämpligt om någon ansvarig talade om det när en användare frågar, istället för att alla tiger och frustrationen p g a uteblivna svar växer. Det, om något, är dålig reklam för Anbytarforum.
Det finns tio styrelseledamöter, en ordförande, en verksamhetsansvarig/redaktör, en anbytarvärd/projektledare samt en forumgrupp(?) som alla skulle kunna ta sig några minuter för att svara.  
Sedan är det ju också, som även sagts ovan, många saker som har varit ”liggande” i flera år utan något hänt, och det kan knappast skyllas på den, minst sagt, bedrövliga hanteringen av fakturering(ar)/100-lapp.

2008-04-15, 20:52
Svar #26

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Just den direkta frågan varför händer inget med ... är ganska ovanlig tycker jag, oftast lindas den ju in i andra förslag, reflektioner och liknande. Sedan har folk väldigt skiftande uppfattning om hur fort något kan bli gjort.
 
Olle Elm skrev i något annat inlägg här att man ska informera även när det inte finns något att informera om, och det är en vacker princip, men då ska ju någon ha i uppgift att föra fram detta tråkiga budskap med en viss frekvens, inte för ofta, och inte för sällan. Förstår mycket väl att de flesta duckar.
 
Själv brukar jag anta att när inget händer, beror det på att ingen gör något.

2008-04-15, 21:02
Svar #27

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Man har en mycket trög organisation där allt ska stötas och blötas med alla, därför går det mycket sakta eller inte alls med många förslag. Man borde istället ha olika grupper som ges eget ansvar för att utveckla olika delar av Rötter och AF. Dessa ska ha egen budget och få arbeta självständigt. Då skulle det bli mer fart på utvecklingen. Det är många riktigt bra idéer som fastnat i den totala förankringen som tillämpas nu.

2008-04-15, 21:26
Svar #28

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Daniel skriver att han antar att när inget händer, så beror det på att ingen gör något. Helt rätt, men man man vill ju veta varför.
 
Om jag får fortsätta att ta struktureringen av Gamla bilder, som exempel, så fick jag tidigare faktiskt ett svar om varför det dröjde med att fortsätta lägga in resten av landskapen och det berodde på flytten.
 
Den 22 februari ställde jag en fråga igen under rubriken Ett bättre Anbytarforum, om hur det skulle bli med indelningen i landskap, för då kanske det hade lugnat ned sig efter flytten. Jag har inte fått något svar på den frågan än. Jag ställer inga krav att detta ska göras, men är det så konstigt att man undrar hur det blir, då man man faktiskt så storstilat har börjat så smått med att lägga in några landskap för flera månader sedan?
 
(Meddelandet ändrat av ines den 15 april, 2008)
Ann-Mari Bäckman

2008-04-15, 22:26
Svar #29

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Jag saknar en lista på vilka förslag som kommit tillhanda och vilka förslag som anses som genomförbara. Då slipper man i alla fall fundera på om det är någon som över huvud taget läst förslaget. Att det kan ta tid får vi nog ha förståelse för men jag får i alla fall känslan av ointresse .... men jag har haft fel förr ...
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna