ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2012  (läst 4041 gånger)

2011-02-17, 14:04
läst 4041 gånger

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Om man pratar med dem så får man det besked jag gav - kanske de inte heller kan lagen?
 
Men jag tycker diskussionen ovan är lite löjlig (nu blir jag halshuggen!), efter en livstid i universitetsvärlden där kvinnor inte har många chanser. Men vi får inte reagera mot det då blir det bara värre.

2011-02-17, 14:49
Svar #1

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Det kanske är så att kvinnor kräver lägre lön ??
 
Eller som Berlusconi tycker - helst skall hon vara 25 år och vacker  
 
Skämt åsido - naturligtvis skall den som är bäst lämpad ha platsen oavsett kön.  
 
Eivor
 
(Meddelandet ändrat av emba 2011-02-17 14:51)
 
(Meddelandet ändrat av emba 2011-02-17 14:52)

2011-02-17, 18:19
Svar #2

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Tackar för respons! även om det blir lite Fingal Olsson........
 
Platsen är klar för dig Chris om du vill ha den! Här får du möjlighet att bli sedd. Din bundsförvant kommer se till att du blir vald.
 
Liksom du gör kan även jag raljera över saker i tillvaron. Fast inte blir du halshuggen, vad gör du då för nytta i styrelsen.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2011-02-17, 18:48
Svar #3

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Jag är inte på något sätt påtänkt för en styrelseplats! Och några bundsförvanter vet jag inte att jag har,

2011-02-17, 19:02
Svar #4

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Du är kvinna, duktig släktforskare med huvud. Även om det sista inte är fullt ut specas i kraven (med tanke på att kvinnligt kön går före) till styrelsen, på tal om halshuggning.
 
Du bor nästgårds med förbundet, mindre resekostnader för förbundet. Det tycker jag låter sunt, även om Stockholmifieringen blir för hög.  
 
Vänligen Patrick (härmed slutar jag att försöka få dinosarien, släktforskarförbundet med dess tillhörande småorgan att verka för en sund utveckling i dagens samhälle).
 
Men hjälper kommer jag fortsätta att behöva, främst läshjälp. fast då behöver inte ni som skyr ens åsikter som pesten svara, okey?  
 
Jag delar inte din åsikt men jag är beredd att kämpa för att du skall få uttrycka den!
Vänligen Patrick : )

2011-02-26, 10:14
Svar #5

Utloggad Michael Lundholm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 15:53
  • https://lundholm.me
    • Visa profil
    • Släktforskning och personhistoria
Jag vill upprepa min maning om nomineringar till förbundsstyrelsen. Ännu har inga nomineringar inkommit till valberedningen förutom nomineringar för omval av personer vars mandat går ut. Men det behövs nya namn! Det är i dagsläget drygt en månad tills dess nomineringstiden går ut 31 mars.
//Michael Lundholm

2011-02-26, 17:09
Svar #6

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Till Michael och alla andra.
 
Det här är ett problem som alla ideella föreningar brottas med idag. Många har synpunkter men absolut inga förslag eller nomineringar. Förr var det lätt att finna pensionärer  - idag är pensionären en individ som gör allt det han/hon länge drömt om att kunna göra - resa, läsa, ligga i hängmattan, umgås med vänner - ja de är helt enkelt de mest upptagna på denna jord. Och vi andra - tja vi var ju slow starters vilket innebär att de flesta av oss mellan 40-60 har ungar som skall curlas än hit än dit och dessutom heltidsarbeten som kräver allt av oss. Har vi en lucka så kanske kanske vi kan tänka oss att engagera oss i EN förening... och då räcker vi inte till i detta föreningstäta land.
 
Kanske vi måste börja tänka i nya banor?! Kanske vi bör införa lärlingssystem. Entusiasmera ungdomar till att sitta i våra styrelsen. De kommer senare att bli utmärkta både ordföranden och annat. Leta igenom era förråd av sladdisar i 20-årsåldern, det gör ju inget om de från början inget kan, de lär sig på vägen! Titta på killarna som startade Genealogisk Ungdom - de är idag kanske några av de mest meriterade forskare vi har. Det finns en mängd ungdomar där ute som inte känner tillhörighet, inte har någon meningsfull sysselsättning, kanske är lite socialt isolerade, lite udda, men fullt kapabla att lära sig ALLT om denna vår passion släktforskning och  hur man bäst styr och ställer i en förening.
 
OM vi inte gör detta tror jag att hela föreningsvärlden kommer att rasa samman och vi om tio-femton år bara har nätföreningar som styrs av dem som är mest aktiva bakom tangentbordet!
 
Så tänk till..... finns det inte någon ungdom i er närhet, någon som skulle passa....... NOMINERA!!!!
 
Hälsningar från en tant.

2011-02-26, 21:16
Svar #7

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Måste man själv tillfråga personen om man får nominera honom/henne, eller kan man kontakta valberedningen och föreslå en person och samtidigt skriva att han/hon inte är tillfrågad?
 
Jag tänker på en person som nog är ganska känd i förbundet, som är mycket kunnig och ger ett gott intryck när han svarar på frågor i Anbytarforum. Då tänker jag både på gedigna svar och vänligt bemötande mot frågeställaren. Men jag känner honom inte personligen utan har bara sett honom en gång, då vi var på landsarkivet i Uppsala samtidigt.  
 
Förra året läste jag här på FF att även medlem i ansluten förening får nominera, inte bara föreningarna genom sin styrelse. Stämmer det?
 
Mvh Ingegerd
 
(Meddelandet ändrat av gerda 2011-02-26 22:24)

2011-02-27, 10:53
Svar #8

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Det är bara medlemsföreningar som kan nominera, dvs. förbundets 166 medlemmar. Vill du att din förening ska nominera en person kan du be styrelsen i din förening att föreslå den personen till valberedningen. Förbundets stadgar finns att läsa under Förbundsnytt på Rötter.

2011-02-27, 18:16
Svar #9

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Barbro!
 
Stadgarna har jag sen länge utskrivna och har läst dem många gånger. Där kan jag faktiskt inte finna något om nomineringsförfarande. Det var just detta faktum att det inte står något om nomineringar, som den person som skrev förra året hänvisade till när han/hon (minns tyvärr inte vem och i vilken diskussion) menade att det var fritt fram även för en vanlig föreningsmedlem att nominera.
 
Ja, visst vet jag att jag kan vända mig till föreningsstyrelsen och föreslå nominering av kandidat till förbundsstyrelsen. Tyckte bara att det var lite långsökt, då personen bor i annan del av landet än de tre föreningar jag är med i är belägna.  
 
Mvh
Ingegerd

2011-02-27, 19:44
Svar #10

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Ingegärd och Barbro,
 
det var i själva verket Mats Ahlgren som skrev om vem som får nominera. Så här skrev han:
 
Jag vill också påpeka att det inte behöver vara en förening som nominerar, det kan vem som helst göra(enligt stadgarna).
 
Och han har faktiskt helt rätt.

2011-03-02, 10:33
Svar #11

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Jag tycker nog att man ska vara tydligare vad gäller nomineringar av kandidater till förbundsstyrelsen. Både Barbro och Lena har rätt på sätt och vis. Jag uppfattar stadgarna på följande vis:
 
Alla medlemmar i medlemsföreningarna har rätt att fritt föreslå kandidater till styrelsen om det görs till valberedningen. Om valberedningen gillar förslaget leder det till en nominering från valberedningen. Det är denna process som pågår fram till den 31 mars.
 
Under stämmans gång får (utöver valberedningen) vem som helst av stämmodelegaterna (som är representanter för de 166 medlemsföreningarna) nominera kandidater till förbundsstyrelsen. Valberedningen har alltså ingen ensamrätt att nominera.
 
(Enskild medlem i medlemsförening har därutöver självklart rätt att föreslå styrelseledamot direkt till föreningens stämmodelegat, som naturligtvis kan nominera den aktuella personen under stämmans gång.)
 
Jojje Lintrup  
f.d. ledamot av valberedningen
 
(Meddelandet ändrat av jojje 2011-03-02 10:38)

2011-03-02, 10:56
Svar #12

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Ya ya... var det inte just precis det jag citerade att Mats Ahlgren skrev??
 
Jag uppfattade det som att Barbro sa precis tvärt om! Hon skrev ju att vi vanliga dödliga endast kan be vår egen förenings styrelse nominera, det vill säga tvärt emot vad valberedningens ordförande säger och tvärtemot vad faktiskt du själv skriver ovan Alla medlemmar i medlemsföreningarna har rätt att fritt föreslå kandidater till styrelsen om det görs till valberedningen.
 
Så ursäkta om ditt diplomatiska svar gör mig totalt förvirrad (dvs värre än vanligt).
 
(Meddelandet ändrat av lal 2011-03-02 14:32)

2011-03-02, 11:11
Svar #13

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Men du skrev nominera och det är skillnad det! Nominera gör man till stämman, föreslår gör man till de som har rätt att nominera. Stämman behöver inte ta ställning till förslag, bara till nomineringar.
 
Hoppas du blev lite mindre (än vanligt) förvirrad...

2011-03-02, 13:19
Svar #14

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Jojje, det här är hårklyveri av definitionen av ordet nominera - det kan även betyda nämna till exempel någon.... dvs föreslå. Även en valberednings nominering är ju ett förslag till årsmötet eller hur.
 
Valberedningens förslag lyder sålunda...
 
Kan också betyda utse en kandidat... och om jag väljer att föreslå en person så har jag per definition utsett denna person till kandidat. Eller hur.
 
Men nu tycker jag vi avslutar svensklektionen även om vi skulle kunna komma in på ordets ursprung i latinet också.
 
Summan av kardemumman är att alla som är medlemmar i någon medlemsförening äger rätt att föreslå/nämna/nominera någon och meddela valberedningen detta. Detta är dock inte det samma som att valberedning i sin tur måste föreslå just den personen.
 
Och som sagt, det är alltså precis tvärt emot vad Barbro skrev.
 
(nominare, nomen, nombre, nombrar...)

2011-03-04, 08:01
Svar #15

Carl Szabad

Naturligtvis kan vem som helst kontakta valberedningen om man har ett bra förslag, såväl en enskild gräsrot som förbundsordföranden själv. Sen är det valberedningens sak att göra sitt val bland de inkomna förslagen och lägga fram dem inför stämman.
 
På riksstämman väljs tre institutioner, som (åtminstone i teorin) ska arbeta helt utan påverkan från de andra två och det är förbundsstyrelsen, valberedningen och revisionen. Förbundsordföranden ska alltså därför inte ha några synpunkter på hur de övriga två sköts.

2011-03-07, 08:43
Svar #16

Utloggad Michael Lundholm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 15:53
  • https://lundholm.me
    • Visa profil
    • Släktforskning och personhistoria
Vem som helst kan naturligtvis skicka in namnförslag till valberedningen. Och dessa har naturligtvis sitt intresse eftersom det då kan komma fram kandidater som annars inte kommit fram. Att dock ge förslag på personer som man som förslagsställare inte ens vet om de är intresserade av uppdraget är enligt min uppfattning lite meningslöst.
 
Men för valberedningen är det naturligtvis viktigt att veta om förslagen är förankrade bland förbundets medlemsföreningar eller inte. Att hitta rätt personer innebär ju också att medlemsföreningarna ska ha förtroende för dem.  Tyngden av förslag  från medlemsföreningar är därför självfallet större än när ett förslag kommer från personer som bara representerar sig själva.
 
Diskussionen är dock ganska teoretiskt eftersom inga medlesföreningar har kommit med några förslag (utom förslag på omval) och endast en enskild kommit med förslag på två personer. Om valberedningen inte får några förslag från medlemsföreningarna, blir vi dock endast hänvisade till att titta på förslag från enskilda alternativt leta efter egna kandidater alternativt fundera på styrelsens storlek.
 
 
 
//Michael Lundholm
//Michael Lundholm

2011-03-07, 09:51
Svar #17

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Jag vill instämma med Michael men med det tillägget att förbundets medlemssföreningar inte är synonymt med dess styrelser utan dess medlemmar (även om man kan säga att medlemmarna har de styrelser de förtjänar). Väldigt ofta under åren har jag hört medlemmar i många olika föreningar som ondgör sig över att de inte får något gehör från sin styrelse. Inte bara enskilda medlemmar utan grupper av aktiva medlemmar, som styrelserna valt att inte lyssna på av någon anledning. Därför  kan även förslag från enskilda vara väl så förankrade i en medlemsförening som någonsin ett förslag som kommer från dess styrelse.
 
Din sista passus Michael var det bästa förslag jag hört på mången dag. Styrelsen behöver verkligen inte alls vara så stor som den är idag. Minska antalet ledamöter med hälften, dvs fem plus ordförande. Kanske arbetet skulle bli lite mer konstruktivt och mindre tidskrävande då.....
 
//Lena A L

2011-03-07, 13:09
Svar #18

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Det ligger liksom i valberedningen uppdrag att göra ett aktivt arbete, inte bara titta på inkomna förslag. Men det är väl för mycket begärt nuförtiden...
 
För övrigt är det väl bäst att informera om det korrekta tillvägagångssättet för nomineringar och förslag, och då är det väl bra att man informerar om vad som är vad. Nomineringar hanteras av stämman - helt formellt. Det andra är bara förslag. Skillnaden är viktig, för nomineringar måste stämman ta ställning till, vilket den inte behöver till förslag.
 
Lite jäkla ordning ska det väl vara även i ett släktforskarförbund!

2011-03-07, 15:21
Svar #19

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil

2011-03-07, 18:39
Svar #20

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Från Sveriges Släktforskarförbunds stadgar, paragraf 17 som behandlar valberedningen, avsnitt 2 och 3.
 
Till valberedningen ställda förslag skall ha kommit valberedningens ordförande eller förbundskansliet tillhanda senast den 31 mars.
 
Valberedningens förslag skall senast den 15 maj överlämnas till förbundsstyrelsen.
 ---------------------------
 
Här nämns inte begreppet nominering, utan ordet förslag används för det som kommer in till valberedningen, liksom det som lämnas till stämman.
 
I paragraf 6 , andra stycket sägs:
Senast tre månader före riksstämman tillställs medlemsföreningarna och sammanslutningarna föredragningslista och förslag från valberedningen
------------------------------
 
Inte heller här används annat begrepp än förslag
 
Kanske dags att använda de begrepp som finns i stadgarna, andra ordvrängerier är ganska ointressanta i detta sammanhang eftersom de inte beskivs i stadgarna.  
Efter vad jag kan se finns det inte beskrivet hur förslag skall presenteras, hur andra förslag än de som valberedningen lämnar formellt ska tillställas stämman  etc
 
Intressant (?) är att medelmsföreningar kan nominera pristagare till Victor Örnbergs hederspris!
 
Men just nu är väl det viktigaste att det kommer fram personer, som är villiga att lägga ner tid och resurser, att utstå både det ena och det andra, i en insats som för Sveriges Släktforskarförbund framåt.

2011-03-08, 11:15
Svar #21

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Det kanske är hårklyverier, men ordet förslag i stagdgarna avser valberedningens förslag till ny styrelse som helhet. I normal föreningsordning skiljer man på förslag och nominering, liksom man också använder ordet proposition om det gäller förslag från styrelsen, vilket i de här stadgarna kallas för förslag.
 
Vilket ord man än använder, så är det viktigt att det framgår tydligt hur nomineringsprocessen sker och vilka som har rätt att nominera och när. Ingen gynnas av missförstånd.

2011-08-31, 09:17
Svar #22

Utloggad Christer Gustavsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 895
  • Senast inloggad: 2023-01-28, 16:47
    • Visa profil
    • bergstorp.se
Som nyfiken och intresserad medlem i ett par medlemsföreningar är jag förvånad över att ingen information (hittills) lagts ut på webben om stämman med alla val och motioner. Eller har jag bara letat dåligt?

2011-08-31, 09:34
Svar #23

Utloggad Michael Lundholm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 15:53
  • https://lundholm.me
    • Visa profil
    • Släktforskning och personhistoria
Jag har inte heller sett ngt. En kort sammanfattning av valfrågorna kan du dock få. Valberedningen kompletterade sitt förslag till styrelse med Daniel Berglund i.s.f. Johan Lindman som avsagt sig efter att valberedningens förslag lagts. Valberedningens modifierade förslag till styrelse gick igenom i sin helhet vilket innebär att ny i styrelsen är Jan-henrik Marinder, Annika Gylling Otfors och Daniel Berglund.  Stadgeändringen med minst 5 (i.s.f. exakt 5) i valberedningen öppnade upp för en rekordstor valberedning men samtidigt undveks en votering då fler än 5 nominerades. Jag avböjde omval till valberedningen och ny ordförande där är Jan Nilsson.
//Michael Lundholm

2011-08-31, 11:26
Svar #24

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Något om några av motionerna, som jag uppfattade besluten.
 
Motion 4: webplatser. Enligt Förbundsstyrelsen, med tillägg att nuvarande adresser på de siter som finns på förbundets server ska kuna användas minst 2-3 år till.
Motion 5 (webkommunikation) , motionen bifölls
Motion 6:Bibehållande av CD+presentationsprogrem. Styrelsens första attsats och motionärernas andra attsats är resultatet av omröstning
Motion 7: IT strategi. Motionen avslogs (med 72-68) och styrelsens tilläggsförslag avslogs (styrelsen kan bilda vilka grupper de önskar så det ska inte vara stämmobeslut)

2011-08-31, 12:49
Svar #25

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Tilläggas kan att på förslag av SSGF beslutades att förbundsstyrelsen erhåller en klumpsumma för arvoden, SEK 200000:-, att fördelas inom styrelsen, i stället för av förbundsstämman fastställda, detaljspecificerade, arvoden till vissa styrelseledamöter (valberedningens förslag).

2011-08-31, 13:23
Svar #26

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Förbundsstyrelsens förslag till stadgeändringar gick igenom, med en ändring. § 19 fick orden oavsett kategori inskjutet efter det totala antalet medlemmar. På förslag av .....
 
Vad gäller valen kan tilläggas att jag tolkade det som att Daniel Berglund blev invald på ett år (fyllnadsval)

2011-08-31, 22:13
Svar #27

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Det var förvisso fyllnadsval och alltså bara på ett år.

2012-02-17, 11:37
Svar #28

Utloggad Jan Nilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2012-03-18, 00:47
    • Visa profil
    • www.fotojanne.se
Till medlemsföreningarna i Sveriges Släktforskarförbund  
 
Valberedningen har nu påbörjat sitt arbete genom att 28 januari intervjua den sittande styrelsens ledamöter angående styrelseledamöternas uppfattning om förbundets verksamhet och styrelsearbetet.  
 
Då har följande framkommit från de ledamöter vars styrelsemandat går ut i samband med förbundsstämman i Gävle:  
.   Ordförande Barbro Stålheim: STÅR TILL FÖRFOGANDE FÖR EVENTUELLT OMVAL  
.   Anna Löfgren: AVGÅR 1 ÅR I FÖRTID P.G.A. PERSONLIGA SKÄL  
.   Anna-Lena Andersson: AVBÖJER OMVAL  
.   Viktoria Jonasson: STÅR TILL FÖRFOGANDE FÖR EVENTUELLT OMVAL  
.   Gunilla Didriksson: STÅR TILL FÖRFOGANDE FÖR EVENTUELLT OMVAL
.   Daniel Berglund: STÅR TILL FÖRFOGANDE FÖR EVENTUELLT OMVAL
.   Dessutom finns önskemål om att utvidga styrelsen med en person
 
Det är alltså två nyval samt ett fyllnadsval som förestår på stämman i Gävle.
Vi har fått in en nominering för fyllnadsvalet på 1 år.
Valberedningen uppmanar därför samtliga medlemsföreningar att inkomma med nomineringar.  
 
Vi uppmanar medlemsföreningarna att särskilt överväga yngre kandidater. Det är inte fel om kandidaterna dessutom har juridisk kompetens eller kan moderna web-teknologier; förutom att vara hängivna släktforskare förstås!  
 
Nomineringar ska skickas till valberedningen@genealogi.se och vara valberedningen tillhanda senast 31 mars.  
 
Mvh  
Jan Nilsson  
Valberedningens ordförande  
Sveriges Släktforskarförbund

2012-03-18, 00:47
Svar #29

Utloggad Jan Nilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2012-03-18, 00:47
    • Visa profil
    • www.fotojanne.se
Hej!
 
Nu har halva mars gått och det har bara kommit in två nomineringar till valberedningen!
Snälla sänd in fler nomineringar, Ni har 14 dagar på Er.
 
Nomineringar ska skickas till valberedningen@genealogi.se och vara valberedningen tillhanda senast 31 mars.
 
Mvh  
Jan Nilsson  
Valberedningens ordförande  
Sveriges Släktforskarförbund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna