ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inställningar i nya Anbytarforum  (läst 7372 gånger)

2016-04-01, 19:31
läst 7372 gånger

Utloggad Lina Libell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 351
  • Senast inloggad: 2018-05-30, 11:42
    • Visa profil
Jag undrar lite över Anbytarforums nya utseende.

Finns det något sätt att ställa in så att man kan ställa in hur många inlägg som ska visas per sida? I det här nya formatet kan jag bara se ett dussin inlägg per sida och jag blir både irriterad och distraherad av att behöva klicka fram nya sidor hela tiden. I det gamla formatet var det enkelt att välja att läsa nya inlägg och sedan scrolla ner genom ämnena och se vilka nya inlägg som kunde vara intressanta. Nu när det hela tiden är sidbyten så börjar ämnena hela tiden om från toppen och inläggen i en och samma diskussion finns splittrade på flera olika sidor utan sammanhang.

Sedan så tog det mig också lång tid att räkna ut att jag tydligen först måste vara inloggad för att överhuvudtaget få fram knappen för att kunna skriva ett inlägg. Tidigare var knappen fullt synlig för alla och inloggningen behövdes bara för att publicera inlägget när det var skrivet.

Åtminstone jag skulle behöva att det fanns ett ställe med tydliga instruktioner för hur nya Anbytarforum är tänkt att fungera. I den hjälptext som nu står under Hjälp: Frågor & svar står exempelvis att man kan välja "kom ihåg mig" när man loggar in, men inte att man måste vara inloggad för att kunna skriva.

2016-04-01, 23:57
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21880
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:20
    • Visa profil
Även jag saknar den omedelbara överblick man fick i gamla forumet när man valde Nytt senaste dygn/tre dygn/vecka. Saknar också den tidigare möjligheten att söka nya inlägg senaste timme/två timmar etc.

Jag är i första hand intresserad av att besvara frågor under Stockholm, och de frågorna var ju enkla att hitta förr. Nu får jag bläddra igenom ett antal sidor (för närvarande 10 stycken) under "Senaste inläggen" – där allt ligger huller om buller både ämnes- och tidsmässigt – för att finna eventuella Stockholmsfrågor. Det känns inte lockande.

Alternativt kan jag från startsidan gå till Landskap – där står i skrivande stund att senaste inlägget gjorts i dag (fredag) kl 08:39. (Men det stämmer ju inte, det har gjorts flera inlägg under landskap senare i dag, bland annat av mig.) Nå, jag väljer Stockholm och Församlingar, och försöker se var det skrivits inlägg i dag – och det är inte lätt.

ÖNSKEMÅL:
en tydlig markering i färg – till exempel en röd prick, flagga eller annan symbol – vid de församlingar där inlägg gjorts det senaste dygnet.

Om någon kommit på  ett tredje och enklare/snabbare sätt att söka det man är mest intresserad av, är jag tacksam för tips.
Hälsar vänligen
Maud

2016-04-02, 18:30
Svar #2

Utloggad Eva Widenfalk

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 147
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 19:32
    • Visa profil
Jag vill också ha tillbaks den gamla, helt överlägset överblickbara och scrollbara listan över nya tillägg, som beskrivs av Maud här ovanför. Hela nöjet och nyttan med att varje dag få skumma igenom alla nya inlägg, och enkelt kunna öppna det man är intresserad av, och få se de svarsinlägg som hör till, är nu som bortblåst. Det är som att försöka läsa en dagstidning där man rivit ur sidorna, klippt dem i flera delar och slumpmässigt paketerat delarna i olika högar, som man får läsa en i taget genom att klicka sig fram. Jag vet att det inte är så, och vill inte vara gnällig, men detta är inte bra.

Det vore fint om den gamla scrollbara översiktsvyn kunde komma tillbaka, eller fixas till på annat sätt, så att vi som har använt oss av den såsom beskrivits av oss här, finge bli glada igen. Eller har jag bara inte lyckats klura ut hur jag skall göra?  :-[

2016-04-02, 18:34
Svar #3

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil
Lina Lindell: Under "Hjälp" här ovan finns ju Instruktionsmanual Anbytarforum hur "Nya Anbytarforum" skall användas och under punkten 4 anges att man måste vara inloggad för att skriva inlägg
Lars-Åke Johansson

2016-04-02, 19:08
Svar #4

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Jag saknar också den förträffliga översikten, som man fick förut över nya inlägg, och möjligheten att se se senaste dag eller inom en viss tidsrymd.

2016-04-02, 20:22
Svar #5

Utloggad Lisbeth Eliasson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2019-07-25, 22:43
    • Visa profil
Jag håller med Eva, Maud och Elisabeth. Jag saknar det enkla sättet att följa nya inlägg för just det område jag är intresserad av. Just nu är förvirringen så stor att jag loggar ut. :(

2016-04-02, 22:10
Svar #6

Utloggad Sonja Vikman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 329
  • Senast inloggad: 2024-02-19, 13:11
  • Sonja Vikman
    • Visa profil
Nya Anbytarforum är i mina ögon en enda stor röra. Jag också vill ha tillbaks den gamla, helt överlägset överblickbara och scrollbara listan över nya tillägg.
Finns det någonstans där man kan ändra textstorleken som i mitt tycke är för liten?

2016-04-02, 22:55
Svar #7

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Till och börja med känner jag mig mäkta irriterad. I min mobiltelefon ser jag att ni har gjort inlägg om vad ni anser om det Nya Anbytarforum. Så går jag till datorn för att finna det. Jag tror att det kan finnas under Förbundsforum (eftersom det finns diskussioner om det Nya AF där). Nej Jag hittar inte det där, men väl bland Senaste Inläggen, som finns nederst på första sidan. Jag klickar på det och ser att rubriken ska vara under Anbytarforum - Handhavande. Är det någon som kan säga mig var jag går in från Ämnessidan för att hitta den här diskussionen?


Det tycks som om detta med att scrolla sig fram är helt omodernt. Så det kan vi nog glömma. När man gjorde om Porträttfynd, så plockade man bort det smidiga sättet att scrolla sig fram = överblicksläsa. Nu är det klicksystemet, som gäller.


Jag skulle också önska att man på ett bra överskådligt sätt skulle kunna se de nyaste inläggen, med någon slags synbar markering.


Allt är nytt, snart lär man sig väl detta också.
Ann-Mari Bäckman

2016-04-02, 23:22
Svar #8

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
För att få större textstorlek kan man hålla ner controlknappen på tangentbordet och samtidigt klicka på +knappen tills man är nöjd. Fungerar bra för mig.

2016-04-02, 23:24
Svar #9

Utloggad Lena Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 170
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 23:49
    • Visa profil
Ann-Mari Bäckman:Jag tror dom har ändrat inställningarna för när jag klickar
   Recent Posts Recent Posts eller Senaste inlägg
längst ner kommer det upp en lång rulllista nu och inte massa sidor som förut.
Mycket bättre nu! :)

 

2016-04-03, 07:55
Svar #10

Utloggad Karin Uhrvik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 962
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 08:18
  • Karin Uhrvik
    • Visa profil
Saknar underrubriker i Nya inlägg. Under Geografiskt relaterat ser socknarna ut att finnas under rätt landskap, alltså i landskapens alfabetiska ordning, men landskapens namn saknas. Socknar med lika namn ger problem. Likaså behövs t.ex. en rubrik Läshjälp.

2016-04-03, 09:31
Svar #11

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 853
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:26
    • Visa profil
•   Om jag tittar på listan med ämnesrubriker står det bredvid ”Särskilda forskningsområden” att senaste inlägget är gjort av Olle Elm 2013. Det vet jag att det inte kan stämma. Klickar jag vidare står det bredvid ”Forskning om resande…” ett inlägg om Bergfelt gjort 1 april. Ja, finns en diskussion Anbytarforum →
•   Forum →
•   Särskilda ämnen & övrigt →
•   Särskilda forskningsområden →
•   Forskning om resande och tidigt invandrade romer →
•   Resandesläktnamn A-Ö →
•   Bergfeldt
påbörjad 2005. Men klickar jag på ”Resandesläktnamn…” saknas Bergfeldt på listan. Det går inte heller att hitta den genom sökfunktionen.

! Upp täckte just att under ”underavdelningar” kommer ”startade ämnen” med 12 sidor. Där finns Bergfeldt. Men hur söka? Googlar jag kommer jag in på gamla forumet, vilket först kändes bra, men då fanns inte senaste inlägget med.
Förstod inte riktigt vad ni skriver om hur man klickar för att se nya inlägg?
hälsn Ingrid
Olof och Ingrid Bergström

2016-04-03, 09:50
Svar #12

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 853
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:26
    • Visa profil
När jag väljer senaste vecka under nya inlägg får jag bara inlägg från 2 april, fast det finns inlägg 1 april.
Olof och Ingrid Bergström

2016-04-03, 09:57
Svar #13

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Det är trist att vi nu har två diskussioner om AF, här och i Förbundsforum! Det är ju egentligen inte tillåtet, så egentligen undrar jag varför denna rubrik finns kvar?


Lena Svensson, så man ska klicka på brev-symbolen någonstans för att se flera senaste sista inläggen?! Du ser, jag vet inte ens hur jag markerar ditt namn, som i Facebook (mer än att jag själv kan ändra färg från menyraden härovan)



Ann-Mari Bäckman

2016-04-03, 12:02
Svar #14

Utloggad Stig Hansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2038
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 19:17
    • Visa profil
Varför finns inte landskap med längre? Nu finns enbart socknar och det är inte lätt att veta vilka socknar som hör till olika landskap. När man nu gjort om det hela så undrar jag vad det var för problem i det gamla upplägget som skulle åtgärdas?

2016-04-03, 12:25
Svar #15

Utloggad Lena Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 170
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 23:49
    • Visa profil

Ann-Mari Bäckman:Längst ner på första sidan av forumet,
tryck på "brevsymbolen"
ser ut såhär för mig:


2016-04-03, 12:56
Svar #16

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10394
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:57
    • Visa profil
    • Gensvaret
Ann-Mari, upptill på sidan, alldeles under menyraden, hittar du sökvägen till ämnet. I detta fall:
Särskilda ämnen & övrigt → Övriga ämnen → 01 Anbytarforum (handhavande)



2016-04-03, 13:06
Svar #17

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Tack både Lena och Åke! Till slut har man väl lärt sig allt!
Ann-Mari Bäckman

2016-04-03, 21:20
Svar #18

Utloggad Monica E Nilsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 913
  • Senast inloggad: 2021-11-11, 13:27
    • Visa profil
Hejsan Stig!


Landskap finns med - här kommer "tråden"
  • Välkommen till Anbytarforum
  • Geografisk realitet
  • Landskap
  • Knappen till vänster med ett plus - nya inlägg
  • Knappen till höger - "Landskap
Är man inloggad så syns det gula "plusset".

2016-04-03, 21:45
Svar #19

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21880
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:20
    • Visa profil
Monica,
det är under Dagens inlägg / Nytt senaste 3 dygn / Nytt senaste vecka som det dessvärre saknas landskapsrubriker.
Hälsar vänligen
Maud

2016-04-04, 11:28
Svar #20

Utloggad Gunlög Ström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 199
  • Senast inloggad: 2023-08-21, 08:15
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar hur man sorterar inläggen som finns under avsnitten med särskilda släktnamn?
På en del sidor kan man sortera efter ämne resp. tid, men jag hittar inte någon sådan möjlighet under smed- och/eller vallonsläkter.

Jag hade också lite svårt att förstå var jag skulle skriva mitt inlägg. Det känns inte som om varje inlägg är ett svar på de inlägg som gjorts tidigare under ämnet "Inställningar i nya Anbytarforum".

Kan också passa på att önska tillbaka landskapsnamnen när man söker efter nya inlägg.

Man kanske borde gå en kurs?

2016-04-04, 17:49
Svar #21

Utloggad Monica E Nilsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 913
  • Senast inloggad: 2021-11-11, 13:27
    • Visa profil
Hejsan Gunlög!


Vill du starta ett ny fråga.


A: Sök upp rätt ställe - ämnesområde, där du tycker din fråga - inlägg ska ligga
B: Leta efter "knappen" - "nytt ämne".
C: Tryck på "knappen - nytt ämne". Skriv din fråga eller ditt inlägg.
D: Då får du in ditt inlägg t ex en fråga och inte ett svar på inlägget som finns ovanför.
    (SV saknas i början av ärendemeningen)
E: Ska du däremot svara någon som har en fråga - inlägg, då trycker du på "svaraknappen"

    (SV finns i början av ärendemeningen)

Det finns svårigheter att hitta rätt ämnesområde när man ska skriva in en fråga - ett inlägg.












2016-04-07, 22:30
Svar #22

Utloggad Bertil Englund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 577
  • Senast inloggad: 2017-10-22, 11:44
    • Visa profil
Skulle vilja veta vad vitsen är att byta AnbytarForum?
Hittar av en slump ett meddelande med mitt namn som avsändare (även kollat profilen och den var min) och som jag absolut garanterat aldrig skrivit.
Meddelat värden om detta men hur många fler meddelanden finns i mitt namn?
Lyckas inte söka/sålla på mitt användarnamn...
Finns det någon avdelning att skicka in buggar till? eller är det hit dom ska?
Prenumerationerna verkar inte heller fungera trots att jag markerat om allt.
Testar man verkligen inte forumet innan man kastar ut det i cyberrymden?
Nä, det blev icke godkänt på detta!
Det enda positiva med nya forumet är att det blev väldigt lugnt i min maillåda!
Men det kanske inte var meningen, eller?

2016-04-07, 22:47
Svar #23

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Bertil, för mig blev det en väldig fart i mailbrevlådan. Jag har inte markerat att få svar på diskussioner i AF till min mailbrevlåda. Hur kan detta komma sig? De som vill ha får inte och andra som inte vill får det.
Ann-Mari Bäckman

2016-04-07, 23:14
Svar #24

Utloggad Lena Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 170
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 23:49
    • Visa profil
Inga inlägg jag gjort på gamla forumet står på mig längre.
Har bara de inlägg jag gjort på nya forumet nu.
De flesta däri det gamla var  i Medelpad och läshjälp,Medelpad.

Sen, en annan sak : När jag vill gå tillbaka till "förstasidan" här på nya forumet
och ska försöka trycka på länken längst upp på sidan " Anbytarforum"
så loggar jag ut mig själv.
Är det något hos mig jag kan ändra på för att slippa bli utloggad var gång?

2016-04-08, 00:00
Svar #25

Utloggad Bertil Englund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 577
  • Senast inloggad: 2017-10-22, 11:44
    • Visa profil
Ja, börjar tro att man trasslat till det ordentligt för sig.
Det vore ingen prestigeförlust att gå tillbaka till gamla AF tills man provat ut den nya.
Jag ser då ingen mening med att lägga ner arbete på nått som inte blir bättre och enklare.
vad jag kan se blir det svårt att få den nya enklare på nått sätt.
Vill man nu snygga till gamla forumet hade det väl kunna ordnats med lite nya stilmallar, och helst låtit användaren välja bakgrund.
Man måste väl ha ställt sig frågan "vad vill vi uppnå med det nya forumet?" när man beslutar förnya sig. Åtminstone jag skulle då vara intresserad av svaret på den frågan.
Eller är det bara för att kunna skramla med en massa skit/annonser i högermarginalen.
Nä, jag lutar åt att strunta i forumet till vidare, orkar inte bry min lilla hjärna med det längre.


2016-04-08, 09:08
Svar #26

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 853
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:26
    • Visa profil
Ann-Mari, man får även mail om diskussioner man skrivit i. Vi har inte prenumererat förut, tyckte det gick så bra med att se senaste inlägg, men har nu gjort en sådan och har fått mail, har inte kollat om allt kommer.
Men håller med om att det gamla var bättre, både färg och storlek, förstorar jag upp i listan över inlägg blir det för stort i själva inlägget och överlappar bilder o dyl
hälsn Ingrid
Olof och Ingrid Bergström

2016-04-08, 10:42
Svar #27

Utloggad Göran Ignell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 177
  • Senast inloggad: 2021-06-26, 17:52
    • Visa profil
Jag skulle önska/föreslå lite struktur i fel-och problemrapporteringen avseende nya Anbytarforum.
Förslagsvis ett ställe, som hänvisas till på Anbytarforums startsida, där alla fel och problem kan rapporteras och där alla kan se vad som anmälts. ”Meddelande 2016-04-06” på startsidan innehåller bara en handfull av alla problem som observeras ute i användarleden.
F.n. sker sporadisk felrapportering och redovisning av underligheter inbakat i diskussioner både under Förbundsforum/Anbytarforum/Anbytarforums funktioner och Särskilda ämnen/Övriga ämnen/Anbytarforum (handhavande). Det kanske finns flera diskussioner?
Jag har själv flera observationer som inte hittills har noterats på något av de två ställen jag själv hittat där diskussioner om nya Anbytarforum pågår.

Ansvariga för nya Anbytarforum bör sedan på startsidan redovisa och kvittera vilka fel som noterats för åtgärd.
Hur skall annars den stackars programmeraren på Hawaii(!) få struktur i sitt rättelsearbete? och vi användare kunna undvika att fel rapporteras dubbelt eller inte alls?

”Under kommande veckor kommer problem att lösas och förbättringar att göras.” Det kanske hade varit bättre att backa tillbaka till gamla Anbytarforum i tid i väntan på en avlusad version. Nu kanske det är försent eftersom många redan har börjat använda det nya och kommer att göra det i flera veckor innan rättad version är tillgänglig?

Kan man hoppas att en ny rättad version blir avlusad i en organiserad betatest innan den släpps till användarleden? Man kan ju inte tro att en betatest över huvud taget är utförd på den version som nu släppts. Felen är ju alldeles för uppenbara.
Jag lägger in detta inlägg på i båda diskussionerna nämnda ovan och hoppas på att ansvariga kan hitta mina synpunkter.

2016-04-08, 11:44
Svar #28

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag tycker ditt förslag, Göran Ignell, om att samordna inrapporterade fel på AF:s startsida, vore bra.


Som jag tidigare har sagt, så är detta ju inget nytt. Detta är ju en återupprepning av lanseringen av Nya Porträttfynd. Man brukar ju lära sig av sina misstag, men tydligen, så ansåg man inte att det då med Porträttfynd, var ett misstag att lansera ett halvfärdigt resultat, som har tagit mycket lång tid att rätta till (med påpekande från oss, som använder PF.


Det är möjligt att man måste göra så här, för det är ju användarna/släktforskarna, som ser felen, inte den som konstruerar programmet.
Ann-Mari Bäckman

2016-04-08, 11:53
Svar #29

Utloggad Bertil Englund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 577
  • Senast inloggad: 2017-10-22, 11:44
    • Visa profil
Göran, Ann-Mari (och alla andra missnöjda).
Precis på pricken.
Inte ens zoomningen (för den halvblinde) fungerar bra och var skall sånt rapporteras?

Jag får dock personligen tacka moderator Nina Mårtensson för att hon rensat bort meddelanden som inte är mina men som stått i mitt namn.

Nu får detta bli mitt sista inlägg.
Hade avslutat kontot om jag hittat vars man gör det!

2016-10-13, 16:11
Svar #30

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 853
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:26
    • Visa profil
På sidan Anbytarforum → Forum → Metoder & hjälpmedel → Datorprogram och
teknik → Datorprogram (för släktforskning) finns en lista med ämnen
under listan underavdelningar.

Jag undrar varför den är där och hur urvalet är gjort?

Sorteringen är också underlig då alla ämnen i listan är sorterade i
omvänd bokstavsordning utom Disgen som står först.
Listan går heller inte att sortera efter senaste inlägg utan sorteras då
i ämnenas bokstavsordning.
hälsn Olle
Olof och Ingrid Bergström

2016-10-13, 16:47
Svar #31

Utloggad Lars Unger

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 669
  • Senast inloggad: 2016-12-21, 12:51
    • Visa profil
Hej!
Om jag inte minns fel handlar detta om vad som står under Felanmälningar Sortering av ämnen och kategorier.  Detta problem gäller sålunda inte enbart socknar utan finns under flera rubriker, bland annat under den som nu nämner.

Rättelse ska ju ske successivt av alla dessa felaktigheter, så det är - såvitt jag förstår -  bara att avvakta.

Som användare vore jag givetvis tacksam för att få veta av projektansvariga både kategorierna där felet förekommer och när problemet kan bli löst.

Mvh
Lasse
 

2016-11-15, 10:17
Svar #32

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Fråga nu efter byte av plattform!

Är allt "klart"? Jobbas det fortfarande på i bakgrunden med forumet? Vill inte engagera mig innan dess!

Överskådligheten försvann ut genom rutan, men nu är det till att bita i det sura äpplet. Och så gör vi det bästa utav det.  :)

Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2016-11-19, 14:02
Svar #33

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10394
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:57
    • Visa profil
    • Gensvaret
Noterade just att antalet personer online plötsligt tycks ha tagit ett jätteskutt. Den tidigare toppnoteringen låg väl på ett par hundra? Idag på förmiddagen ska det ha varit hela 1404 personer online. Kan någon systemansvarig bekräfta att siffran stämmer? I så fall kan man också undra vad denna plötsliga besöksfrekvens beror på.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna