ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tuddén  (läst 620 gånger)

2016-05-01, 15:06
läst 620 gånger

Utloggad Linda Nilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2016-05-01, 15:06
    • Visa profil
Hej!

Min farfars farmor Augusta Wilhelmina Tuddén föddes 29 december (även om det står oktober i senare husförhörslängder) 1864 i Västra Stenby. Hon var oäkta dotter till Carolina Nilsdotter och bodde med henne och hennes far Nils Jonsson på Hamra Östergård.

Efternamnet Tuddén gissar jag kommer från fadern. Jag har förstått att man ibland gav oäkta barn faderns efternamn, men också förnamn inspirerade av denna. Därför gissar jag att Wilhelminas far kan ha varit Wilhelm Tuddén som bodde på orten vid denna tid. Om hon fått hans efternamn gissar jag att det finns rättegångsprotokoll att han godtagit faderskapet? Jag vet dock inte vart man söker för att hitta dessa. Är det någon här som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!
MVH
Linda

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna