ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kling  (läst 816 gånger)

2016-05-14, 09:25
läst 816 gånger

Utloggad Anne-Mai Carlberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 427
  • Senast inloggad: 2017-10-03, 11:39
    • Visa profil
Nils Kling föddes 1684 enligt soldatregistret. Han var soldat (ryttare) i Veckholm 1709-1736. Han dog 1751 i Hästön. Jag har en hypotes att han fick tre söner födda 1710 och framåt, Olof, Nils och Gustaf. Olof var trädgårdsmästare i Veckholm. Nils och Gustaf skomakare. Gustaf gifter sig i Strängnäs och bor och verkar där. Nils gifter sig där också, 1736 med Anna Strengnell. Nils d.y. med hustru flyttar till Enköping och därefter till Hästön, Veckholm. De tre "bröderna" är faddrar åt varandras barn några gånger. Jag tror därför att de är bröder. Jag har inte hittat deras födelsedata, men.......... Kanske någon i Veckholm eller i närheten känner till den eventuella familjen?
Tack på förhand

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna