ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Upplandia, hemsida  (läst 2618 gånger)

2016-07-15, 06:07
läst 2618 gånger

Utloggad Tommy Nordlander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 440
  • Senast inloggad: 2023-12-24, 09:42
    • Visa profil
Efterlysning: - Den utmärkta hemsidan Upplandia !
En utmärkt och i mitt tycke, oumbärlig källa under ett flertal år! Vad kan till äventyrs ha skett? Abrupt slutade web-adressen: www.upplandia.se ge kontakt och återfinns sedan i våras inte längre.
Den är Hans Sandersens skapelse, med ett riktigt brinnande intresse för just Uppland. Den var kulturhistoriskt mkt omfattande och var guld värd !
Hoppas nu på att kunna träffa den igen !
hälsn  Tommy N

2022-11-11, 13:49
Svar #1

Utloggad Torbjörn Stabo

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2022-11-11, 16:22
    • Visa profil
(Jag ber om ursäkt om det här räknas som tråd-nekromanti. Jag skulle ha förståelse för det..)
Jag jobbar som utvecklare, ganska mycket med websidor. Jag har en kopia av Upplandia-siten(jag vet inte om den är fullständig), som jag skulle kunna lägga upp online. Isåfall så vore det jättevälkommet med andra som vill vara med och administrera. Det tekniska kan jag stå för helt och fullt, men jag har inte lika mycket tid att lägga på den som Hans Sandersen utan det skulle vara ett sätt att få tillbaka en bra site online.

Jag har en släkting som har desto mer tid att lägga på detta också, det är delvis för att hjälpa henne, men om det kan vara till nytta för fler så gärna för mig. Dock så äger ju någon upplandia.se utan att ha någon site upplagd, så det skulle bli en subdomän. Det är inte meningen att inkräkta på någons rättigheter heller, så om någon har invändningar (skriv här?) så låter jag bli att lägga upp siten helt enkelt.

2022-11-11, 14:24
Svar #2

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10490
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 00:10
    • Visa profil
    • Gensvaret
Hemsidan ser ut att vara tillgänglig via Wayback Machine, även om inte heller jag vet om den är fullständig. Men en egen subdomän vore förstås bättre.
https://web.archive.org/web/20150709025325/http://www.upplandia.se/index.php

2022-11-11, 14:51
Svar #3

Utloggad Torbjörn Stabo

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2022-11-11, 16:22
    • Visa profil
Precis, den finns där, men verkar inte vara fullständig. Jag har hämtat material därifrån och andra platser(olika forum, "förr & nu" och liknande) där saker postats, för att försöka återskapa så mycket som möjligt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna