ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Slekt i Skillingmark  (läst 660 gånger)

2016-07-20, 22:31
läst 660 gånger

Utloggad Tore Løvnæseth

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2023-09-25, 17:49
    • Visa profil
Hei.

Min morfars slekt kommer fra Skillingmark. Hans farfar Hans Olsson Boda-Eie (1811 - 1894) flyttet like over grensa til Vestmarka i Eidskog med kone og barn i ca 1865. Her kjøpte han Rambølsbruket med spikerbruk og etter hvert også sag og mølle. Hans Olssons far het Olof Olsson Edet (1759 - 1839) og hans farfar het Olof Nilsson Edet (1717 - 1797).
Det heter at Hans Olsson var småbrukersønn, men dette virker litt rart i og med han kjøper et stort bruk og driver det i mange år til to av hans sønner overtar.
Vet noen om denne familien drev med sag og mølle i Skillingmark før Hans Olsson flyttet til Norge. Jeg ville tro at denne familien var meget velholden i Skillingmark.

Jeg er taknemmelig for all informasjon om denne familien.

Mvh
Tore L.
Hilsen
Tore L.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna