ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wivenhoe i Skotland ?  (läst 923 gånger)

2016-08-23, 18:06
läst 923 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil

I en händelse från början av 1900-talet nämns Wivenhoe som liggande i Skotland. Jag hittar en plats i Essex men det är ju inte Skotland. Jag har försökt att leta på kartor men hittar inget som stämmer. Det skulle kunna vara fel information som sedan spridits vidare. Någon som vet?


 

2016-08-24, 22:29
Svar #1

Utloggad John Bentley

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 234
  • Senast inloggad: 2022-09-16, 21:10
    • Visa profil
Wivenhoe är i Essex, England.  Vad var handelse ?
John

2016-08-25, 00:06
Svar #2

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
En engelsk kutter med namnet Rolf och nummer 3697 köptes från Norge år 1900. Den fanns i Haugesund 1889 men det är oklart när den köpts från England och vilket namn den hade från början. En (overifierad) uppgift säger att den var byggd i Wivenhoe Skotland 1884. Som jag redan berättat hittar jag bara Wivenhoe i Essex. Ditt svar tyder jag som att det inte finns något Wivenhoe i Skotland. Kanske kan det vara så att den byggts i Essex men sålts till Skotland och därifrån sålts till Norge.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna