ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vidström  (läst 616 gånger)

2016-09-26, 19:28
läst 616 gånger

Utloggad Thomas Nyman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2020-03-01, 14:17
    • Visa profil
Jag söker kontakt med någon som är släkt med mjölnare Johan Vidström f. 1824 i Bollebygd och hans hustru Lisa Johanna Johansdotter f. 1829 i Kinna. Ni ska ha gjort eller ha starka funderingar på att göra en DNA-test för att komplettera er släktforskning.
Anledningen är att jag söker svar på mitt forskandes stora mysterium. Vem som var min farmors far. Jag har en teori som egentligen är tagen helt ur luften och det är att Johan Vidströms son och namne Johan Adolf Vidström skulle kunna vara fadern. Han bodde på samma adress som min farmors mor i Östra Stigen i Färgelanda då hon blev gravid. Båda flyttar från orten nästan samtidigt men dock inte till samma plats.
Jag har själv ännu inte gjort DNA-test, men det är snart enda vägen för att få ett svar. Att Johan skulle vara fadern är som sagt en teori, men om det fanns någon som gjort DNA-test så skulle det ju snabbt kunna avskrivas eller bekräftas.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna