ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonke Granlund  (läst 846 gånger)

1999-06-15, 09:35
läst 846 gånger

Nina Olds

Min fm mm far var spelmannen Jonas Olof-Jonke- Granlund, f 30 Apr 1845 i Stöde, Västernorrland.
Hans föräldrar var Per Ersson f 1823 i Hälsingland (enl Min Släkt Hassela och Bergsjö) och Marta Stina Johansdotter f 25 sep 1815 i Stöde, Västernorrland. Per Ersson - Per Ersa - hade bla bott på Per Ersberget i Stöde. Både han och frun var baptister i Gransjö församling. Skulle vilja veta mer om Per Ersson och hans anor om någon vet..

1999-06-15, 19:02
Svar #1

Utloggad Ingrid Björkudd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 20:50
    • Visa profil
Hej Nina
Jag håller också på att forska om  
Spel Jonke, sänd gärna mig ett mail.
Ingrid

2000-10-21, 23:21
Svar #2

Birgitta Björklund

Hej Nina och Ingrid
 
Jonke var min mormorsfar. Jag vet inte så mycket om honom utom det som jag hittat på medelpadsarkiv. Där finns han bland medelpads spelmän bl.a. tillsammans med Nicke Björklund, en bror till min farfarsfar. Jag är intresserad av all information om Jonke, så maila mig är ni snälla.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna