ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sara Göransdotter  (läst 1054 gånger)

2016-10-13, 00:25
läst 1054 gånger

Utloggad Gunnar Hjortsberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 150
  • Senast inloggad: 2024-03-10, 01:53
    • Visa profil
Hej släktforskare!
Jag söker efter Sara Jöransdotter och hennes dotter Annika gift med Per Håkansson i Kulegården Furuby. I husförhörslängden Furuby AI:3 sidan 89 står det att de flyttat, men vart? De har inte återfunnits i Furuby och det saknas utflyttningslängd för den aktuella tiden. Är det någon som sitter inne med svaret på min fråga så tar jag gärna del av det.
Med vänlig hälsning
Gunnar

2016-10-13, 17:24
Svar #1

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Hej!
Jag har ej funnit dem senare, men hittar en bou efter Saras man Per Nilsson, som förutom änkan Sara lämnat fyra döttrar och en avliden dotterson. Se Konga häradsrätt FII:3 sid 1395. Men kanske du har någon kunskap om var något av Per Håkanssons och Annikas barn fanns senare?
mvh Lennart

2016-10-18, 17:35
Svar #2

Utloggad Gunnar Hjortsberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 150
  • Senast inloggad: 2024-03-10, 01:53
    • Visa profil
Hej Lennart!
Tack för att du svarat. Bouppteckningen hade jag hittat men den gav ju inga ledtrådar om flytten. Jag hade hoppats på att hitta något nytt som kunde föra forskningen framåt, både din och min, men så är inte fallet. Nu har jag beställt en uppgradering av KGF:s eminenta databas och hoppas på att det skall finnas något där som för forskningen framåt. Hittar jag något så återkommer jag.
Med vänlig hälsning
Gunnar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna