ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erici Lautrenti  (läst 729 gånger)

2016-10-25, 19:45
läst 729 gånger

Utloggad Monika Lundberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2021-03-07, 10:33
    • Visa profil
    • lundberg.tk
Hej.
Jag har indikationer på att en av mina anfäder var Erici Laurenti (1636-1674) som var präst i Järstorps kyrka från 1641.
Jag har hittat källor på hans barnbarn Elsa Katarina  Skogman Knutsdotter (omkring 1696-1772) Ingatorp (F) C:5 (1745-1779) Bild 196 / Sida 383. Hennes mor skall ha varit Margareta Larsdotter som var född 1664 på prästgården i Järstorp. Jag har kommit över ett herdaminne på Erici Laurenti, så får jag ett samband mellan Elsa Katarina och hennes mor Margareta vet jag att detta stämmer.
Någon här som har någon mer information om detta eller har något tips på hur jag skall finna källan på att Elsa Katarina och Margareta verkligen var dotter och mor?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna