ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Solander  (läst 790 gånger)

2016-11-16, 14:14
läst 790 gånger

Utloggad Susanne Svernhagen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 588
  • Senast inloggad: 2021-10-03, 15:16
    • Visa profil
Jag söker information om Peter Solander och dottern Anna Maria Solander, född ca 1726. Anna Maria levde i Gösslunda i Skaraborg. Jag hittar inga spår på varken var Peter Solander var född eller var han levde. Anna Maria vet jag lite om men inte var hon föddes. Peters fru och Anna Marias mamma hette Anna Liung (Ljung) och jag har inga mer uppgifter om henne heller. Är det någon som vet något om dessa?
Hälsningar
Susanne Svernhagen

2016-11-17, 09:31
Svar #1

Utloggad Anders Ahlberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 09:34
    • Visa profil
Solander är väl inte så vanligt namn. Men det finns en mycket känd Solander från Gamla Piteå eller Öjebyn som det nu heter, kolla Solanderföreningens hemsida:
http://www.danielsolander.se/solanders_liv.htm
Med vänlig hälsning
Anders Ahlberg

2016-11-17, 13:32
Svar #2

Utloggad Susanne Svernhagen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 588
  • Senast inloggad: 2021-10-03, 15:16
    • Visa profil
Hej och tack för ditt svar. Nej jag har inte hittat någon Solander i närheten någonstans. Jag får nog vidga mitt letande!
Tack för länken, jag ska gå in där och titta!
Hälsningar
Susanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna