ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur hitta uppgifter om landshövdingens jägare?  (läst 990 gånger)

2016-12-08, 14:43
läst 990 gånger

Utloggad Susanne Svernhagen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 588
  • Senast inloggad: 2021-10-03, 15:16
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar hur/var jag ev kan hitta uppgifter om landshövdingen i värmlands jägare Sandeaux Chevallier eller Jan Chevallier. Jag antar att detta är samma person. Han fick barn  u ä med Anna Christina Sander i Grava (S) 1779 och gifte sig 1780 i Karlstad med Stina Maria Hellström vilken han fick en son med, Alexander, i Millesvik 1781.
Tacksam för all hjälp!


Hälsningar
Susanne Svernhagen

2016-12-11, 13:13
Svar #1

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 00:15
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Det framgår inte vad det är för typ av uppgifter du söker, men man finner vissa uppgifter om dessa jägare i länsräkenskapernas verifikationer. Dvs. antingen i länsstyrelsens arkiv på landsarkivet eller i länsräkenskaperna på Riksarkivet i Marieberg.
Ulf Berggren

2016-12-11, 15:23
Svar #2

Utloggad Susanne Svernhagen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 588
  • Senast inloggad: 2021-10-03, 15:16
    • Visa profil
Tack för ditt svar Ulf!


Jag söker alla uppgifter som över huvud taget går att få om jägaren Chevallier. Kanske var han kom ifrån och var han bodde. Jag har inte hittat några sådana uppgifter.


Hälsningar
Susanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna