ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lidhult -dödbok efter 1911?  (läst 703 gånger)

2017-01-01, 12:50
läst 703 gånger

Utloggad Anna-Lena Christensen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2020-05-06, 21:06
    • Visa profil
Hej, Jag har Arkiv Digital och letar efter dödbok för Lidhult efter 1911 men jag hittar ingen där. Är det någon som vet om denna finns någon annanstans eller om det är så att den sträcker sig in i sekretessgränsen?


Mvh Anna-Lena

2017-01-01, 13:06
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15283
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:50
    • Visa profil

Alla "startsidor" hos Arkiv Digital har en länk till Nationell Arkivdatabas där man kan se arkivbestånd.På Lidhult-sidan hos Arkiv Digital  finns en blå länk uppe till vänster.
 Den leder till NAD och Lidhults arkivbestånd. Där kan du klicka på signum F Död-och begravningsböcker och då få upp vad som finns. 
Årtalen du söker finns i volymen 1895-1952 och är under sekretess.

2017-01-01, 13:13
Svar #2

Utloggad Anna-Lena Christensen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2020-05-06, 21:06
    • Visa profil
Tack för informationen. Det hade jag ingen aning om, det var riktigt intressant information som lär vara användbar även framöver.


Mvh Anna-Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna