ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bygdeå, Anders Jonsson Forsberg, 1815-1866  (läst 883 gånger)

2017-02-05, 00:47
läst 883 gånger

Utloggad Gunnel Eriksson Nauclèr

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: 2023-02-05, 15:04
    • Visa profil
Hej! Jag tar upp samma tråd som min släkting, A Thalén, tog upp under rubriken Holmsund 2010, när han sökte min farfars mormor, Sofia M Johansdotter (född i Ersmark). Hennes make, Anders Jonsson Forsberg uppges vara född 15/5 1815 i Bygdeå, men ingen har hittat födelseuppgifterna än...! Paret gifter sig i Arnäs 3/5 1846 och flyttar  med dottern Maria Kristina, född 1847 i Nora (Y) till Alnön (Y). Anders dör i Usland, Alnö, den 27/9 1866 enligt Död-volymen, 1863-1878, sid 7. Även där anges hans föd ort som Bygdeå, Västerbotten. Nu hoppas jag få hjälp av någon som känner till Bygdeå- med omnejd!
(Jag tar även gärna emot tips vilka alternativa församlingar som är logiska att söka i. Redan följt upp ett DIS-BYT tips- Jon Jonsson Forsberg 1766-1818, i Skellefteå, men hittar inga barn alls där!)
Hälsningar och tack på förhand för all tänkbar hjälp!
Gunnel
Stockholm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna