ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkforskningsprogram, leverantör av kyrkböcker online m.m.  (läst 3121 gånger)

2017-02-14, 12:25
läst 3121 gånger

Utloggad Peter Nilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2017-08-15, 23:59
    • Visa profil
Jag är som ni förstår nybörjare på släktforskning och är inne på en prövoperiod hos Ancestry. Problemet med Ancestry är deras kyrkböcker vilka verkar saknas i rätt stor uppfattning är det även era erfarenheter, eller är det jag som är dålig på att söka? Ringde deras support angående hjälp men det gav inget. Han jag pratade med antog att dom inte hade några kyrkböcker från de  o m r å d e n  jag var intresserad av. Är Arkiv Digital den leverantör som de flesta använder? Har hittills inte träffat på några släktingar som emigrerat(har inte kollat barn till föräldrar i mitt släktträd) och där förstår jag fördelen med Ancestry.

Eftersom jag inte vill betala för Ancestrys tjänster i nuläget men mitt släktträd ligger där. Går det då att exportera uppgifterna till något vettigt släktforskningsprogram som inte är för dyrt och jobba utifrån detta? Tänker då främst på ett program som ligger på min dator och fungerar offline. Skulle gärna också vilja ha en backup som ligger online/cloud. Tips mottages gärna på olika alternativ.

2017-02-14, 18:07
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil