ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kläder och badmode  (läst 2360 gånger)

2017-02-22, 11:11
läst 2360 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Jag lade upp en bild, föreställande tre unga pojkar i USA, under USA för några dagar sedan utan resultat. Sedan man ändrade Anbytarforum så tycker jag det blivit oöverskådligt. Efter mycket letande hittar jag det här stället som kanske kan fungera. Kortet som jag åter bifogar är nog mycket gammalt. Jag vet vem som ägd det och damen ifråga, som emigrerade till USA 1998, har mycket otydligt skrivit att det är "hennes tre gossar". Jag vet att hon fick sina barn runt 1910 och det fanns tre pojkar i barnaskaran. Eftersom jag bedömer pojkarnas ålder på kortet till 10-årsåldern så bör kortet vara taget på 20-talet. Är kortet verkligen så gammalt? Stämmer det med badmodet på kortet?

2017-03-13, 09:04
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!


jag håller med dig om att det är inte lätt att hitta inlagda kort. Kanske man lär sig det till slut hur man ska leta. Dessutom förstår jag varför jag inte kan se ditt foto, när jag går in för att svara!!!


Till ditt foto, visst kan fotot vara från 1920-talet. Det bästa är om man kan se dammodet. Det verkar sitta några damer till vänster på fotot. Jag skulle tro p g a av deras frisyrer att fotot är från tiden kring 1920. Kvinnorna verkar inte ha den moderna avklippta frisyren, som var så typiskt på 20-talet, men inte i början.
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna