ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Daniel Andersson Kellman sockenskräddare från (södra) Ny ??? född 1771  (läst 684 gånger)

2017-03-08, 18:36
läst 684 gånger

Utloggad Lena Kjellman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2023-11-03, 21:46
    • Visa profil
Min farfars farfars farfar hette Daniel Andersson Kellman. Han var född 1771 men jag vet inte var.
Han flyttade till Bohuslän där han står som sockenskräddare. Han avled 1839 och bodde då i Skredsviks församling. I Skredsvik AI:9, s 355, se bild, står något som skulle kunna vara Ny socken eller kanske Ny södra socken i Wermland.
Jag hittar ingen Daniel i Ny födelsebok men i Södra Ny finns två Daniel, visserligen födda 1772 men båda med pappor som hette Anders.

Kan någon hjälpa mig att tyda och komma vidare är jag jättetacksam.

Har letat efter Daniel i 35 år men inte kunnat se vad det står för födelseort. Tur man inte har bråttom.

Tack på förhand
Lena Kjellman
Flatön


 Daniel Andersson Kellman.png

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna