ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jöns Holmgren född omkring 1756, någonstans i Småland.  (läst 929 gånger)

2017-03-16, 21:54
läst 929 gånger

Utloggad Klas Wallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 13:05
    • Visa profil
Hej!

Jag har en klarinettblåsare/soldat som heter Jöns Holmgren och som är verksam i Lyrestad socken där han 1784-09-05 gifter sig med Lena Andersdotter ifrån Slättervalla. Det finns inga husförhörslängder att tillgå men i vigsellängden framgår att hans föräldrar är Abraham Holmgren och Annika Andersdotter. I gmr står det att han är Smålänning då han först blir antagen och i dödsboken från Kils socken i Närke (F/1 1762-1826 bild 104) anges att han är född smålänning 1756-09-03. Jag har sökt i Jönköpingsbygdens genealogiska förenings skiva samt i diverse småländska socknar under åren, men inte hittat honom där. Jag har nyligen blivit medlem här och hoppas nu att någon på forumet kan hjälpa mig vidare. Om det är någon som har träffat på föräldrarna eller kan hjälpa på annat sätt så tar jag gärna emot information.

VH Klas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna