ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Obefintlig under 2 år...  (läst 975 gånger)

2017-03-26, 17:48
läst 975 gånger

Utloggad Ulrika Finndahl

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-03-17, 19:20
    • Visa profil
Jag forskar kring min morfar och vad han pysslade med innan han gifte sig med mormor... Hur vanligt är det att folk fanns där ett tag och sen återvänder? Det här var i Uppsala Domkyrkoförsamling. Kan det vara något så enkelt att han glömt meddela något? Han bor på en adress när han blir flyttad till obefintlighetsboken och på en annan adress när han blir kyrkobokförd på nytt.
1933-12-31 blev han flyttad till obefintligtsboken och oktober 1935 blev han kyrkobokförd på nytt. Det finns inget noterat om vart han varit under tiden. Men enligt värnpliktskortet står det att han mönstrat 1934, fast på samma kort står det att han frikallad i fredstid från februari 1933, så jag hänger inte riktigt med.

2017-11-19, 16:58
Svar #1

Utloggad Frank Lundgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2019-03-14, 08:58
    • Visa profil
Man måste vara försvunnen minst 2 år för att vara kvalificerad för obefintlighetsboken, så han kanske var borta längre tid.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna