ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Maria Olsdotter Askum 18300209  (läst 1134 gånger)

2017-06-06, 16:01
läst 1134 gånger

Utloggad Karin Nirvander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2019-12-09, 12:29
    • Visa profil
Denna kvinna har jag detta födelsedatum på. Men kan inte hitta henne. Askum  är lite svårt. Det finns ju inte många böcker att leta i . Inte heller Malmön som jag tror att hon bodde på. Letat i Tossene, Torsby, m.m
Tacksam för hjälp
Karin Nirvander

2017-06-06, 16:47
Svar #1

Utloggad Klas Wallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 13:05
    • Visa profil
Hej!

Gjorde en sökning på släktdata gällande Askum, år 1830, dotter Anna Maria och far Olof. Jag fick en träff på en Anna Maria född någon gång 1830 med fadern Olof Hansson och moder Stina Nilsdotter. De bodde i Ståleröd skattegård där Olof var hemmansägare, han var född 1776 och hon 1791. Dessa uppgifters källa anges vara sockenlängder återskapade av Martin Pehrsson för Sotenäs Personhistoriska Förening. De verkar ha försökt återskapa de kyrkböcker som brunnit. Jag vet inte hur pålitliga dessa uppgifter är men du kan ju ta kontakt med honom eller föreningen och få mer information. Bör även påpeka att det finns tre Anna Maria Olsdotter födda 1829 i Askum.

Klas

2017-06-12, 11:22
Svar #2

Utloggad Karin Nirvander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2019-12-09, 12:29
    • Visa profil
Tack!
Det var mycket roligt att du svarade. Jag har nu blivit medlem i Sotenäs Personhistoriska Förening och åker snart upp för att leta reda på fler saknade.
Hälsningar Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna