ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rosqvist. Christina efter 1781?  (läst 875 gånger)

2017-07-03, 12:49
läst 875 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-03-04, 20:32
    • Visa profil

Denna kvinna var den 22.08.1781 bofast i Ystad där hon var änka med tre små barn. Så om där finns någon av er som har information om denna änka efter specificerade tidpunkt så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig.
Med vänliga hälsningar
       Berndt Boberg

2017-07-04, 12:32
Svar #1

Utloggad Birgitta Berkemar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6050
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 21:10
    • Visa profil

1790-03-07 fick hon en dotter Christina i Ystad S:ta Maria C:4 sid 23


Birgitta B
Birgitta B

2017-07-04, 19:34
Svar #2

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-03-04, 20:32
    • Visa profil

Varmt tack för ert svar Birgitta B.
Ja denna oäkta dotter hade jag missat att hitta på grund av att jag ej hade sökt efter information om Christina Rosqvist i den aktuella födelse & dopboken över oäkta barn. Men emellan åren 1790-1840 så hittar jag ej någon information angående henne blanda avlidna i Sankta Maria församling i Ystad. Däremot har jag hitta en Stina Rosqvist i 1800 års mantalslängderna i Sankta Maria församling i Ystad, eftersom förnamnet Christina ibland förkortades till Stina så trodde jag kanske det kunde var Christina Rosqvist, men i vart fall så hittar jag ej heller någon information om en avliden Stina Rosqvist emellan åren 1790-1840 i Sankta Maria församling i Ystad. Så om där finns någon som har mer information om denna Christina Rosqvist efter 07.03.1790, så skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig.
Med vänliga hälsningar
       Berndt Boberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna