ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Salonius, Fredrich. Bytte efternamn?  (läst 665 gånger)

2017-07-06, 09:04
läst 665 gånger

Utloggad Berndt Boberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 261
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 16:57
    • Visa profil

Denne Fredrich Salonius var född i Ystad den 10.09.1773, hans far avled år 1781 i Ystad, och det sista säkra livstecken jag har efter hans mor är att hon var vid liv år 1790, och då var hon bofast i Ystad. Varken denne eller hans mor finnes med som antecknade ibland avlidna innan år 1840 i Sankta Maria församling i Ystad. Denne Fredrich Salonius tog eventuellt fosterföräldrar hand om efter dennes fars död? Så har ni som vetskap om en Fredrich som har varit bofast på en plats i Skåne som var född 10.09.1773 skulle jag vara mycket tacksam om ni vill dela med er av denna information till mig.
Denne Fredrich Salonius kan eventuellt ha varit den bokhållare Boberg som avled 23.04.1809 vid Löberöds Gåtesgård?
Med vänliga hälsningar
        Berndt Boberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna