ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkt till Erik Pålsson  (läst 746 gånger)

2017-10-03, 18:43
läst 746 gånger

Utloggad Erica Pålsson Waldner

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2018-01-05, 13:38
    • Visa profil
Hej.

Jag håller på att forska om min farfar Erik, som föddes i Bräcke 1902. Hans far och mor i sin tur hette Jonas och Johanna. Har kommit en bit på min farfars fars sida, men det vore roligt om någon kände till familjen. Min farfars far var tydligen en handlare, möjligtvis kanske de hade en affär. Erik hade även en bror vid namn Per, som utvandrade till Kanada. Han skulle tydligen bo hos en Rikard Olsson i Timmins,Ontario. Men spåren efter honom tar slut i Halifax.
Jag vet inte så mycket om min fars släkt och tyvärr lever inte några av hans syskon, men kanske någon här hört talas om min familj. En annan sak jag vet är att familjen gick i konkurs efter Kreuger affären och gav/sålde tydligen sina tillhörigheter till nått museum i Jämtland.

Tack på förhand,
Erica Pålsson Waldner

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna