ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart ligger Dövestad gamla tomt?  (läst 777 gånger)

2017-10-21, 14:01
läst 777 gånger

Utloggad Johan Njunjes

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 112
  • Senast inloggad: 2024-01-28, 11:45
    • Visa profil
Hej!
Jag har anor från Dövestad under början-mitten av 1700 talet. Jag har nyligen varit på plats vid Dövestad för att göra lite utforskningar i verkligheten. Jag villle fösöka hitta vart den gamla gården var belägen?
Uppe vid höganäs i kartan nedan fanns en hel del registrerad gammal bebyggelse och där hittade jag även flera husgrunder. Av deras benämningar att dömma så är dock dessa inte Dövestads gamla tomt. Innanför nuvarande Dövestad och de villor som ligger där finns lite lämningar med det verkar bara vara hällristningar. (Väster om villaområdet)

Är det någon som kan upplysa mig här? Liger eventuellt Dövestad gamla gård begraven under den nya villabebyggelsen?

MVH
/Johan Njunjes - Hölö


2017-10-21, 15:22
Svar #2

Utloggad Johan Njunjes

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 112
  • Senast inloggad: 2024-01-28, 11:45
    • Visa profil
Tack för det Åke. Ska se om jag kan passa ihop dem!

/Johan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna