ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilken dödsbok  (läst 908 gånger)

2017-11-22, 18:23
läst 908 gånger

Utloggad Ove Dahl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 203
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 18:19
    • Visa profil
Har frågat på fb sida utan framgång, försöker på detta forum.

I Maria Svensdotter bouppteckning från November 1758 i AD (Leaby 1748-1760 sid 201) framgår inte något dödsdatum. Jag har gått igenom dödsboken  (Slöta )och ett antal år tillbaka utan framgång. Kan det vara så att hon finns i någon annan församlings dödsbok? Är det vanligt, ovanligt ? Tacksam för tips på hur man kommer framåt.

2017-11-22, 19:04
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Har du tittat i de andra församlingarna i det pastorat, som Slöta hörde till? I Västergötland var det vanligt att skriva i vilken bok som helst inom pastoratet.

2017-11-22, 19:24
Svar #2

Utloggad Ove Dahl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 203
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 18:19
    • Visa profil
Jag har kollat närförsamlingarna Yllestad, Näs, Vartofta Åsaka, Vårkumla, Kinneved, Brismene, Luttra, Karleby, Mularp, Åsle, Torbjörntorp vilket inte har givit något. Enligt bouppteckningen hade hon en dotter som hette Lena Svensdotter som bodde i Karleby, så där har jag lagt lite extra krut utan framgång ☹️

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna