ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karvoinen  (läst 929 gånger)

2017-11-24, 16:40
läst 929 gånger

Utloggad Ester Jakobsen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2024-03-07, 15:31
    • Visa profil
Hei.  Jeg har en tippoldefar som het Fredrik Ols. Korvoinen.  Han emigrerte fra Pajala sogn i 1871 med kone Brita Kajsa Annasdtr. og sine to sønner Johan Henrik og Isak. Jeg finner greit fram til hans oldefar Anders Andersson, født i 1728 og gift med Brita Esaisd. født i 1731. Bosatt i Antikarvois. Men så finner jeg ikke mer i kirkebøkene.  Ser at Fredriks mor har navnet Koskenmukka når hun dør. Søk på nettet indikerer at det skal finnes en bok med stoff om Karvonen familien, er det noen som kjenner til dette og vet hva denne boken heter, og om den eventuelt kan kjøpes? 
Når det gjelder min tippoldemor Brita Kajsa Annasdtr. så antar jeg at hun er et uekte født barn pga etternavnet.  Hun skal være født i Pajaladistriktet i 1849, men jeg klarer ikke å finne spor etter henne før hun gifter seg med Fredrik Ols. Korvoinen.  I Norge kalte hun seg for Isaksdtr. ved en folketelling og ved en barnedåp, så jeg tror at en Isak må ha hatt betydning for henne - kanskje hennes far.  Det jeg lurer på er om det finnes kilder som kan føre meg videre - jeg abonnerer på Arkivdigital.
Ester Jakobsen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna