ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kender nogen Friderica Sophia Kam?  (läst 517 gånger)

2017-12-05, 11:04
läst 517 gånger

Utloggad Anne de Fine Olivarius

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2018-01-04, 09:59
    • Visa profil
Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori jeg har skriver i, men jeg prøver:

Min to x tipoldemor hed Friderica Sophia Kam, på dansk, som det ses i folketællingerne, Frederikke Sophie Kam. Hun blev født i  1742, og jeg ved ikke hvor. Hendes fødselsår har jeg regnet mig frem til ud fra folketællingen 1787. Hun var gift med Jørgen Garman (hvis rødder jeg i øvrigt heller ikke kan finde) som var født i 1735. Han var tilsyneladende født i Randers, Danmark. Men Friderica kan jeg ikke finde nogen steder, og grunden til at jeg skriver her er, at jeg synes navnet lyder svensk. Hendes datter giftede sig med en Wettergren fra Sverige, senere indvandret til Norge, så jeg tænkte der kunne være en relation her. Navnet kunne også være tysk, men her er der umiddelbart heller ikke noget at hente.

Håber en læser i dette forum måske kan hjælpe?

Venlig hilsen
Anne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna