ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Johanna Wennberg Övertorneå  (läst 836 gånger)

2001-03-16, 13:37
läst 836 gånger

Anna-Lena Wennberg Hallergren

Jag söker min farfarsmor. Känner någon till fakta om Anna Johanna Wennberg f: 8/12-1888?. Det finns ingen Anna Johanna som är född i Övertorneå församling, har även sökt på alla församlingar i närheten men hittar henne ingenstans. Enligt uppgifter från hennes son så hette Anna Johanna Jaukkuri som ogift och hennes föräldrar Albert och Kajsa och hon föddes i Övertorneå.  
 
 
Däremot finner jag en Anna Johanna f: 18/1-1888 med föräldrarna Olof Pehrsson Maaherra i Kuivakangas och mor Maria Johanna Kieri. Kan det vara den Anna Johanna jag söker? Allt detta är ett mysterium och det verkar omöjligt att hitta henne. Anna Johanna fick namnet Wennberg när hon gifte sig med Johan Teodor Wennberg f:29/9-1877 i Hietaniemi.
 
Ni som vet någonting om Anna Johanna hör av er!
Hälsningar Anna-Lena

2001-03-19, 11:39
Svar #1

Inger Sirkka

Hej!
Jaukkuri finns som släktnamn i Finska Turtola församling och i Finska Övertorneå församling. Tyvärr finns inte födelseböckerna för perioden 1888 på internet. Men försök ta kontakt med Ylitornio församling, där fanns det väldigt många Jaukkuri.
Lycka till
Hälsningar Inger

2006-12-20, 12:23
Svar #2

Utloggad Roland Juntti

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2015-04-13, 16:24
    • Visa profil
Till Anna-Lena Wennberg Hallegren
Olof Persson Maherras dotter Anna Johanna f 1888 dör 1897 så det kan inte vara rätt person
Mvh Roland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna