ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustaf David Hamiltons värvade infanteriregimente  (läst 1181 gånger)

2017-12-22, 10:33
läst 1181 gånger

Utloggad Lars Skillius

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 777
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 12:53
    • Visa profil
Jag är intresserad av Gustaf David Hamiltons regemente och särskilt då förhållandena kring 1745-1757, dvs. bl. a  regementets verksamhet, officerare och soldater, inkvartering, värvningsproceduren mm. (Senare ändrades tydligen regementets namn till Prins Fredrik Adolfs värvade inf.regemente och kallas i vissa sammanhang för Göta livgardes föregångare.) Jag har studerat rullorna från mönstringarna 1753 i Malmö och 1757 i Helsingfors, men skulle vilja ha "lite kött på benen". Således skulle jag uppskatta tips om litteratur, dokument och annat som kan ge information om detta regemente under främst den ovan angivna tidsperioden.
Bästa hälsningar
Lars Skillius

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna