ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Evanielisten Inga Paulina Andersson  (läst 578 gånger)

2005-10-04, 16:10
läst 578 gånger

Zenita Andersson

På min Pappas vägnar, söker jag efter nu levande personer, som vet vem Evanielisten Inga Paulina Andersson F: 16/1-1909 i S.Lundby (R) var. Hon bodde 1970 1/11 Kåbdalis. Hon dog 7/1-1971. Hon var kyrkobokförd i Pouttaure Jokkmokks kn Norrbottenslän (enl. dödboken) Hon var ogift. Har även bott på Berg i Lerdala  Skaraborgslän(R) Varför var hon begravd i Älvsbyn? All information om Inga mottages med stor tacksamhet. (Inga var min pappas faster)

2006-04-09, 15:41
Svar #1

umi.westman

Hej Zenita!
 
 Jag har inte så mycket att bidra med till din undran om Evangelist Inga Andersson. Men det lilla jag vet kan jag förmedla. Jag har träffat Inga flera gånger,på evangelistmöten och även i Kåbdalis,när hon var verksam där.Jag var bosatt i Kåbdalis ,men inte just under den tid Inga var där .Vad jag dock hörde var att hon var mycket omtyckt av folket i byn.   Jag kan hänvisa dig till en av byborna-Signe Eklund .   Hon är gammal bybo och har nog kännedom om en del-hoppas du kan få något svar från henne.  Hennes adress är
   Kåbdalis   Jokkmokk.   Tyvärr vet jag inte postnr.  men det bör väl posten kunna hjälpa dig med.Annars kommer nog ett brev fram,för det finns nog ingen annan plats i Sverige som heter  Kåbdalis,  Jokkmokk är postorten
  Med vänlig hälsning umi westman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna