ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Nilsson Bergsjö  (läst 707 gånger)

2018-02-18, 10:49
läst 707 gånger

Utloggad Robert Adelgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2019-11-24, 12:47
    • Visa profil
Hej!


Jag har en familj som är bosatt i Bergsjö. Det gäller Anders Nilsson f. 1694 och hustrun Marit Jordansdotter f. 1691. Jag har inte hittat när och var paret gifter sig, men jag misstänker att Marit är dotter till Jordan Olofsson i Dalbäcken, Bjurtjärn. Om någon kan bekräfta detta är jag tacksam. Det är dottern Sara f. 1729 som är min ana.


I Bergsjö bor från 1707 Erik Nilsson f. 1683 åu, senare bosatt i Sjöändtorp. Från ca 1718 är Nils Nilsson f. 1690 åu bosatt i Bergsjö. Olof Nilsson finns där från ca 1720. Anders Nilsson kommer dit cirka 1726. Dessa personer figurerar som dopvittnen i respektive familjer och jag misstänker att de är syskon.


Det finns även en piga, Kerstin Nilsdotter f. 1683 åu och d. 1762 i Bergsjö.


Jag kan inte finna var dessa personer är födda och jag är ju naturligtvis inte säker på att de är syskon. Om någon kan reda ut detta vore jag mycket tacksam.


Hälsningar


Robert Adelgren




Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna