ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Bengtsson f 1860 försvunnen i Amerika?  (läst 672 gånger)

2018-03-09, 10:18
läst 672 gånger

Utloggad Christer Jönsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2018-03-25, 21:30
    • Visa profil
Min frus farmor Hilda Nilsson f 12/4 1883 i Snärshult föddes som oäkta dotter till Elsa Olsdotter.
Den 7/1 1884 gifte sig Elsa med Nils Bengtsson f 4/6 1860 i Emmaljunga, son till Bengt Pålsson och Bengta Nilsdotter. Nils och Elsa bosatte sig på Emmaljunga no2. I husförhörslängderna anges Nils som utflyttad till Amerika redan 12/4 1884. Han försvinner sedan ur mitt synfält - jag hittar honom inte i emigrationsregister eller folkräkningar i USA.
Har någon hittat mer uppgifter om Nils? Jag har hittat Nils bror Axel, som också emigrerade och bosatte sig i New York, men det finns inga kopplingar mellan bröderna som jag kan finna.
Den 16/9 1896 får Elsa skilsmässa från Nils, troligen då ingen hört något från honom.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna