ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktforskarkryssning 22-23 april 2018  (läst 1510 gånger)

2018-04-17, 01:32
läst 1510 gånger

Utloggad Maj-Len Ahlskog

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2022-01-06, 14:14
    • Visa profil
Är den någon annan som tänker åka på denna kryssning 22-23 april? Eller som åkt på någon tidigare släktforskarkryssning?


Citera
I samarbete med Viking Cinderella arrangerar tidningen Släkthistoria för tredje året i rad en släktforskarkryssning den 22 april. [/size]
[size=78%] [/size]
[/size][size=78%]https://www.vikingline.se/hitta-resa/kryssningar/temakryssningar/sfkryssning-cinderella/[/size]

2018-04-17, 07:52
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Hej, jag ska åka på denna kryssning och har åkt flera gånger förut. Det är föreläsningar och mindre utställningar, och har varit mycket trevligt.

2018-04-18, 01:03
Svar #2

Utloggad Maj-Len Ahlskog

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2022-01-06, 14:14
    • Visa profil
Hej, då kanske vi ses där! Vet inte hur många det brukar vara. Ca 100 st?


Jag har en släng av ansiktsblindhet så jag kanske inte känner igen dig, även om du är lik din avatar. Ingen skulle känna igen mig från min avatar, på den tiden var jag ung och smal, nu är jag tvärtom.



2018-04-30, 18:12
Svar #3

Utloggad Maj-Len Ahlskog

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2022-01-06, 14:14
    • Visa profil
Det var rätt många med: ca 300 st, indelat i två grupper.


Intressanta föredrag, men mellan andra och tredje föredraget var det en paus då man kunde äta lunch. (Den var på egen bekostnad i motsats till middagsbuffén kvällen innan och frukostbuffén.) Men jag hade fullt upp med utställningarna och särskilt att topsa mig för DNA. Det tog så lång tid att jag inte hann med någon lunch och dessutom kom jag för sent till sista föredraget (så nu vet ni vem tanten som kom för sent var). Men jag gjorde ändå rätt, efter föredragets slut packade även utställarna ihop.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna