ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten Axtelius  (läst 782 gånger)

2018-04-24, 20:03
läst 782 gånger

Utloggad Lena Jonasson Fransson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 13:26
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar om någon av er som forskar i släkten Axtelius har en släktkrönika/historia som jag kan få ta del av? Att jag är intresserad beror på mitt sökande efter vår familjs okända släktgren. Genom dna-test och träffar där som visar mot släkten Axtelius gör att jag söker efter en man med ursprung från Axteliussläkten som kan vara min mormors far. Min mormors mor arbetade i Motala när hon blev gravid, i en familj med anknytning till Motala Bryggeri. Min mormor föddes 1895 i Adolf Fredriks församling i Stockholm och lämnades till Allmänna Barnhuset. Hon växte sedan upp hos fosterföräldrar i Blekinge. Och när jag har läst om släkten Axtelius här på Anbytarforum ser jag att några av de ursprungliga Axtelius kom från Högby, Heda. Och det är ju inte långt från Motala. Augusta Mathildas föräldrar bodde då i Tjällmo. Så möjligheten finns. Därför skulle det vara intressant för mig att forska i Axteliussläkten.

Vänliga hälsningar
Lena J Fransson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna