ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kreuzer  (läst 595 gånger)

2018-05-02, 09:17
läst 595 gånger

Utloggad Kent Kreuzer

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-01-19, 11:56
    • Visa profil
Ny i forumet,

Jag söker efter information om min Pappa Ernst Kreuzer samt min farfar Michael Kreuzer som dog 1959 begravd i en del av Tyskland som heter Waldkirch, sen söker jag min farmor som heter Elisabeth Kreuzer som dog 1969 det är ungefär det jag vet. Jag har fått höra att det är svårt att släktforska i Tyskland. Hoppas att det är någon där ute som kan hjälpa mig och ge tips eller information hur jag ska gå vidare.


Hälsningar
Kent Kreuzer  :)
// Hälsningar
Kent Kreuzer

2018-05-04, 19:10
Svar #1

Utloggad Anna Peters

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 340
  • Senast inloggad: 2024-02-27, 18:57
    • Visa profil
Du kan testa mailadressen på den här sidan http://www.stadt-waldkirch.de/archiv,Lde/start/bestaende.html som är stadsarkivet i Waldkirch. Det ser ut som att de förvarar personregistren från Standesamt (som är den statliga registermyndigheten) i de fall då sekretesstiden har gått ut. För dödsfall är tiden 30 år. Om det är rätt Waldkirch bör din farfars dödsbevis finnas där, med fler ledtrådar. Du skriver inte om även din farmor dog där, men även i hennes fall har sekretesstiden gått ut. Om handlingarna inte finns här ligger de kanske kvar hos ansvarig Standesamt. Du bör ju kunna få svar från arkivet hur det ligger till.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna