ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Aldrin & Åkerberg  (läst 1086 gånger)

2018-07-28, 18:53
läst 1086 gånger

Utloggad Johanna Aldrin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 935
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 22:10
    • Visa profil
Hej,
Min svärmor gick bort i höstas och har lämnat en massa kort efter sig, där varken jag eller min man vet vilka som är på.
De flesta är gamla kort som kommer från min man fars sida (Gunnar Aldrin) De är på honom som liten och hans släkt. Bl.a. hans föräldrar Julius Aldrin och Selma Åkerberg.
Finns det någon här som kan eller vet någon som kan hjälpa oss att identifiera dessa personer? :)
Allt är av intresse :)


Tack!


Hälsningar Johanna Aldrin


2018-08-02, 19:32
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag tycker att du ska lägga in korten i Nättidningen Rötters Porträttfynd. Troligtvis behöver du en scanner för kunna "fota" av korten. Det måste då vara visitkort eller kabinettskort, kort uppklistrade på kartong, oftast fotografnamn på. De var aktuella från ca 1860-1920.


Eftersom man vet vem som har ägt albumet, är det lättare att lista ut vem det kan vara, om det t ex finns ett namn på korten.  Ibland kan man ha tur och hitta kopior bland fotografens alster i Porträttfynd.


Om du lägger in korten, kan jag se om jag kan hjälpa dig!


Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna