ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lodwijk/Lodvig, Nils Olsson, f. ca. 1683, bosatt i Enontekis  (läst 3620 gånger)

2002-04-27, 19:25
läst 3620 gånger

Andreas Snildal

Hei!
 
Er det noen som vet noe om opphavet til Nils Olsson Lodwijk/Lodvig som bodde i Enontekis førsamling frem til 1730-tallet, da han bosatte seg sammen med søn kone og minst tre av sine sønner ved Ullsfjorden i Tromsø I 1743 oppgis han til å være omtrent 60 år, hvilket vil si at han må ha blitt født på 1680-tallet. Men hvor ble han født? Dersom han ikke var same, er det vel sannsynlig at han kom fra et sted i Tornedalen. Hans etternavn er temmelig uvanlig, og det eneste stedet jeg har sett at dette navnet forekomme i Toredalen, er gården Lovikka i Pajala. Kan Nils Olsson Lodwijk/Lodvig kommet derfra?
 
Med vennlig hilsen,
Andreas Snildal, Oslo, Norge

2002-04-27, 23:01
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

En Olof Nilsson Lodwijk. Död 1686 finns omnämnd i en antavla under Anbytarforum: Landskap: Norrbotten: Efterlysningar: Kyrö (29/1 2001) -Det kanske kan vara värt att kika på..?
Mvh/Peter

2002-04-28, 13:09
Svar #2

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Andreas, hej på dig (igen).
Jag misstänker att denne eftersökte Nils Olsson Lodwijk ska ha varit son till just Olof Nilsson Lovikka i ?nuvarande Lovikka by (dagens hemman är Holma och Tyni). Men jag har inte funnit konkreta belägg därför, men namnet Ludvig förekommer nästan enbart i denna Lovikkasläkt så misstanken kvarstår starkt.  
Undrar om din Nils Olsson var fader till den Anders Nilsson Lodvik som blev nybyggare i Rostojärvi i Enontekiö före 1741?  
Nja, det kanske han inte var, trots allt.
 
Sök kopplingar till Lovikkasläkten, jag är tämligen övertygad om att så är fallet.
 
Nu måsta jag koka mig kaffe
hälsar
Torikka i Lul?

2002-04-28, 13:11
Svar #3

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Jag svamlar, naturlightvis misstänker jag att Nils Olsson Lodwijk  är far till nybyggaren Anders Nilsson i Rostojärvi.
 
Återgår till kaffet,
Torikka

2002-04-28, 19:48
Svar #4

Andreas Snildal

Hei igjen!
 
Ja, jeg har sett at blant annet Erik Wahlberg nevner en Olof Nilsson Lovikka f. 1660, d. 1734.
Men Wahlbeg nevner bare en sønn, Hans Nilsson Lovikka (død 1749). Olof Nilsson Lovikka kan ha vært Nils Olsson Lodvigs far, men hvordan finne ut om dette var tilfelle? Det fantes også en annen Olof Nilsson Lovikka, men han døde i 1685, og det tror jeg blir litt tidlig for å være Nils Olssons far (selv om Karesuando-sameslekter vil ha det til at Ni,s Olsson ble født i 1659).
Lovikka-navnet har blitt skrevet på forskjellige måter, både Lodwijk og Lodwig, så jeg føler meg ganske sikker på at det finnes en kobling mellom Nils Olsson Lodvig og Lovikka-slekten, men problemet er finne noe som kan underbygge dette.
Nils Olsson Lodvig var som du skriver, Anders Nilsson Lodviks far.
Nils Olsson Lodvig bosatte seg på slutten av 1720-tallet eller begynelsen av 1730-tallet seg ved Ullsfjorden (Sørfjorden) som dengang tilhørte Lyngen. Han hadde tilsammen fem barn: Anders, Olof, Nils, Ingrid og Per (f. 1726). Sønnene Olof, Nils og Per har etterslekt i Norge.
 
Hilsen Andreas

2002-04-29, 12:18
Svar #5

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Andreas,
Jag har hittat mina kladdanteckningar rörande Lovikkasläkten. Det är sådant material som jag skrivit ner under 1970- och början av 1980-talet. En del uppgifter kommer nog från Erik Wahlberg, vilket jag brukade notera från ahns originalanteckningsböcker då jag på den tiden brukade besöka honom då och då sommartid.
 
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mera. Jag har ingen notering om denna Nils Olsson Lodwijk/Lodvig som bodde i Enontekis forsamling fram till 1730-talet.
Dock misstänkte jag att han var fader till den där Anders Nilsson Lodvik som blev nybyggare i Rostojärvi i Enontekiö före 1741?  
 
Jag ser i mina papper att jag har två st Olof Nilsson från denna släkt.
 
Den ene är Olof Nilsson Lovikka, f. omkring 1630-talet, d. omkr. 1686, som anlade stamhemmanet för nuvarande Holma och Tyni. Han var gift omkr. 1655 med Margeta Andersdotter.
De synes ha haft åtminstone tre söner (Dynis - min ana, Anders och Lars) samt enligt EW även en dotter som gifte sig med Mickel Nilsson Fräki i Yli Vojakkala. Fast jag undrar om inte denna dotter måhända istället var dotter till den andra Olof Nilsson? Detta med tanke på misstänkt födelsetid (ca 1690).
 
Den andra Olof Nilsson av denna släkt var den förstes brorson, Olof Nilsson Lovikka, f. 1660, d. 1734, bonde å nuvarande Lahti och Hannu hemma i nuvarande Lovikka by.
Här har även jag endast en känd son, Hans Olofsson Lovikka, f. ca 1690, d. ca 1749. Det var naturligtvis han som blev upphov till gårdsnamnet Hannu.
 
Skulle jag gissa så tycker jag att din Nils Olsson, född omkring 1683, kanske passar bättre in såsom son till denna Olof. Men det är svårt att säga.
 
Hoppas att någon annan har hittat någon verifiering av släktskap i någon dombok eller dylikt.
Alla de pojknamn du nämner såsom kända söner till Nils Olsson Lodvig bär personnamn som var vanliga i Lovikkasläkten från denna tid. Så även fast dessa personnamn är vanliga annorstädes också, kan vi nog tämligen säkert placera in Nils Olsson Lodvig såsom en ättegren ur Lovikkasläkten.
 
Väl mött,
ST

2002-04-30, 13:50
Svar #6

Andreas Snildal

Hei Sture! 
 
Det virker som om du har mye erfaring med slektsforskning i Tornedalen, så din uttalelse gjør meg mer sikker på at det kan være en sammenheng mellom Nils Olsson Lodvig og Lovikka-slekten, sannsynligvis Olof Nilsson Lovikka (1660-1734). Men problemet er å få bekreftet dette eventuelle slektsskapet. Men likevel, takk for din hjelp! 
 
Hilsen Andreas

2002-05-06, 02:10
Svar #7

Kristian Fors

Hei  
 
Nils Olofsson Lodvik var en same fra Rounala. Han var gift med Margareta Anunsdotter.
Hans far hette Olof Tomasson, d?d 1697.
I mt.1730 står det: Bortflyt till Norj.
 
Mvh.
Kristian

2002-05-06, 07:49
Svar #8

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Kristian,  
 
det där lät spännande. Hypoteser är ju till för att verifiera och utveckla: Går detta att belägga vidare?
Det är ju - om vi nu talar om samma Nils Olofsson Lodvik - väldigt intressant om detta namn Lodvik dyker upp i en helt annan släkt än den i Lovikka! Och dessutom i en lappsläkt.  
 
Hur och varför heter Rounalasläkten Lodvik?
Har Olof Tomasson något släktnamn angivet?
 
Väl mött,
ST

2002-05-06, 17:33
Svar #9

Andreas Snildal

Hei Kristian!
 
Dette var meget interessante opplysninger, og det ser ut som om du har svaret på mitt spørsmål om Nils Olsson Lodvigs opphav. Kan du si litt nærmere om kildene til disse opplysningene?
En eventuell forbindelse med Lovikka kan man nok se bort i fra. Men som Sture skriver, hvorfor brukte Nils Olsson etternavnet Lodvig/Lodwijk, det finnes jo ingen (annen) sameslekt med dette slektsnavnet?
 
Mvh. Andreas

2002-05-06, 21:46
Svar #10

Kristian Fors

Hei!
 
Ja det er underlig at Nils Olofsson i Raunala heter Lodwijk.  
Han er nyskreven i mt. 1709, og blir da kalt for Nils Olhsson Lodwiik.
 
I Dombok 1718 side 278b: Beswärade borgaren Henrik Curtelius sig öfver Lappmannen Nils Ohlsson Ludwiik af Rounolla by. Han hadde avtalt med Curtelius å kjøre tre renlass til Kuifwa Kangas by hvilket han ikke gjorde.  
 
I dombok samme år s. 279a:  
Sedan förordnades af Tingz Rätten, at Arfskapen emillom Nils Olhsson Ludwik och dess  syster Anna Olofsdotter, Henrik Larsson Wassaras Sona hustro, skulle efter deras Farbroder afledne Anders Thomasson tillbörligen jämckas och dehlas----
Anna var gift med Jon Henriksson Wassara.
 
Dombok 1721 s.291. Det ble undersøkt hvilket rykte  
Nils O. Ludwick med hustru Margreta Anunsdotter i denne Socknen wara skulle?  
Svarades af Kyrkioherden hr Johan Tornebergh det wore desse Perssoner icke så wäl noterade för Snatterii dock ännu intet för Tingzförde  
 
I dombok 1724 side 188a til side 190a, er det en sak mellom Jon Anunsson Labba och dess swåger Nils Olhsson Lådwick eller Palliaswara angående 4 stk. räfwar som den förre mistat 1723 om hösten ur sin Stabur
Nils hadde tatt disse refwar fordi hans svoger Jon Anunsson Labba i Sariowuoma ulovlig skulle gjort ham så mye skade.  
Olof Tomasson hsdde to brødre, Anders og Nils som var i Norge. Dombok 1709 s. 74.
Olof hadde vært stefar til Anders Persson Suoro. Dombok 1703 s. 80.
En Olof Tomasson fra Muonioniska søkte i 1696 om å få slå seg ned ved Wuoma Träsk i Enontekis tinglag. Det er likevel ikke sansynlig at han er far til Nils Olofsson Lodwijk  
 
Mvh.
Kristian

2002-05-06, 22:59
Svar #11

Andreas Snildal

Hei Kristian!
 
Takk før kildehenvisninger og utdrag fra dombøker! Nå faller brikkene før meg på plass her. Av en eller annen grunn har jeg lenge hatt før meg at Nils Olsson Lodvig var kvensk, og nær jeg fant ut dette med Lovikka, så virket det veldig logisk. Men i major Schnitlers grenseeksaminasjonsprotokollen står det at han er født av lappeforeldre, så da måtte jeg finne ut av dette.
Men jeg førstår fortsatt ikke hvorfor han kalte seg Lodvig/Lodwijk. Mange av de samiske slektsnavnene har jo sitt utspring i kallenavn eller andre betegnelser. Finnes det noe ord på samisk som kan minne om dette navnet tro?
 
Mvh. Andreas

2002-05-07, 08:42
Svar #12

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Kristian,
 
FANTASTISKT! Du har löst ett mysterium. Jag har själv en gång även funderat över denna Olof Tomasson från Muonio såsom alternativt tänkbar faderskandidat, men nu spricker ju allt det också.
Väldigt intressant, får jag säga.
Men jag delar Andreas fundering över namnets tillkomst i lapska sammanhang?
Dock har jag ingen vidare teori om det. Samiska språket tillhör inte mina (ev.) färdigheter. Jag får hålla mig till det jag kan.
 
ST

2002-05-07, 23:01
Svar #13

Kristian Fors

Hei.
 
Hvor navnet Lodwik i Raunala kommer fra, har jeg ingen formening om. 
At det er underlig er sikkert, og navnet har neppe noe samisk opphav. 
Anders Thomasson er i mt. iallfall fra 1669, d?d 1707. Det finnes ikke mt. fra 1659 til 1669, men det er en Anund Thomasson fra 1642 til og med 1759, det kan være en feilskrift for Anders. en Olof Thomasson er i mantal fra 1659, og videre fra 1669 til 1697. Han er død dette år. 
Olof Thomasson Surikis er skiutsrättare fra 1695, samtidig som den andre Olof står i mantal. 
Surikis må vel være han fra Muonio. 
Dombok 1701 s. 72 er det et arveskifte etter Anders Thomassons hustru Margareta Andersdotter, de var barnløse. Capellanen hr. Olof Sirma som intygade, Att Ao. 1700, straks efter nyårs tiiden, ble han kallat till bemte. Hustru Margit  Andersdotter, att communisera henne. 
Hennes vilje hadde vært, at arvingene hennes skulle være hennes bror Mårten Andersson fire barn: Thomas, Margrethe, Elin og Brita.  Hennes søster Kerstin to barn: Brita og Elin Nilsdøtre og søsteren Margretas, som var død i Norge, ene datter Elin Larsdotter. 
Dombok 1709 s. 73 Arvesak etter lappmannen Anders Thomasson i Rånullaby. 
Hans søsken var Olof Thomassons barn og barna til Nils Thomassons i Norge.
 
Mvh. 
Kristian

2002-05-08, 10:45
Svar #14

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Kristian,
 
det är märkligt med dessa namn du nämner... Nere i Niemis by i Hietaniemi socken förekommer det en lappman såsom nybyggare i slutet av 1500-talet, Hans lapp eller Kesä Hans kallas han.
Efter honom förekommer en (troligen) lappman Mårten (om jag nu minns rätt ur minnet).
Sedan Anund Tomasson, vilken rymmer ur krigstjänst omkring 1640 eller 1641 och anges ha begivit sig till lappmarken....
 
Antydningar i källorna säger att även denne Mårten liksom Anund Tomasson är lappar själva.
 
Detta måste jag jämföra med mina noteringar hemma. Dock hade de inte något påvisbart släktnamn Lodvik utan de hette Kesä eller Kunni.
 
väl mött,
ST

2003-01-09, 20:38
Svar #15

Utloggad Jack Sture Muotka

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2017-06-27, 10:34
    • Visa profil
Hei !
Jeg er jo milevis etter dere i denne debatten, nærmere bestemt 8 måneder...., men skriver likevel.
Det er ikke usannsynlig at navnet Lodvig har noe å gjøre med Loddebukt i Balsfjord i Troms. I Loddebukt bodde det samisk befolkning. Svenske samer fra Saarivuoma og Lainiovuoma hadde sommerbeiter i Balsfjord. Mange svenske reindriftsamer som ga opp reindrifts slo seg ned og ble bofast.
mvh Jack Sture

2003-01-13, 20:49
Svar #16

Utloggad Jack Sture Muotka

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2017-06-27, 10:34
    • Visa profil
Hei igjen !
Fortsatt milevis etter, debatten er vel lagt til side og jeg debatterer med meg selv.  
Må likevel komme med en korrigering. Iflg. T.I. Itkonen Suomen lappalaiset bd. 2, s. 515 er Lodwijk identisk med Ludvik. Slektsnavnet var brukt i Enontekiö 1724-46.
Jack Sture

2003-01-13, 22:56
Svar #17

Andreas Snildal

Vel, jeg får vel holde deg litt med selskap.
Dette navnet, Lodwijk/Lodvig, har forvoldt meg mye hodebry. Interessant innspill dette med Loddefjord. Denne slektens etterkommere, bodde jo i Ullsfjord i Troms, og det er jo ikke så langt i fra. Men som nevnt, er mannsnavnet Ludvik nærliggende å tenke på - men hvordan i all verden har det havnet i Enontekis?

2003-01-14, 00:27
Svar #18

Utloggad Jack Sture Muotka

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2017-06-27, 10:34
    • Visa profil
Hei !
....godt at det var noen der !
Itkonen mener rett og slett at Ludvik (Lodwijk)hører til kristelige skandinaviske navn som er brukt som slektsnavn blant samer. I samme kategori nevner han bl.a. Antti, Aslak, Heikka, Pera (B?r), Rasti (Rasmus), Spein (Sven), Omma (Åmund) osv... Også skandinaviske kvinnenavn er jo vel kjent som samiske slektsnavn som Ravna (Ragnhild), Siiri, Margit, Kitti (Kristina), Magga (Margareta) osv.. Navneskikken har vært slik og det er derfor kanskje ikke så uvanlig. Men slektsnavnene er vel ikke tatt ut av lufta. Det har jo derfor sikkert gjerne vært en mann eller kvinne i slekta som har hatt dette fornavnet som senere er blitt slektsnavn. Så hvor denne Ludvik\en opprinnelig kommer inn i en samisk slekt i Enontekiö vet jeg ikke.
mvh Jack Sture

2003-01-14, 15:43
Svar #19

Andreas Snildal

Interessant det du skriver om de samiske slektsnavnene - jeg har lagt merke til bruken av fornavn som slektsnavn, og som du skriver, bør det ha vært en person tidligere i denne slekta med dette fornavnet. Det var det som fikk meg til å tenke på at det kunne være en sammenheng med Lovikka i Pajala. Men det var et feilspor, og det er vel tvilsomt om vi noen gang vil få svar på hva opprinnelsen denne slekta (utover Olof Tomasson) og navnet er. 
 
Forresten er det også interessant at kvinnenavn har blitt til slektsnavn - at mannsnavn har blitt til slektsnavn, kan vi jo se i mange europeiske land, men at et kvinnenavn har blitt til et slektsnavn er jo ganske spesielt. Kanskje sier det noe om kvinnens posisjon i det gamle samiske samfunnet?
 
Hilsen Andreas

2003-01-14, 16:33
Svar #20

Andreas Snildal

Forresten har jeg lagt ut en liten oversikt over Lodvig/Lodwijk-slekten i Lyngen (Ullsfjord) og Enontekis  her
 
Hilsen Andreas

2003-01-14, 19:15
Svar #21

Utloggad Jack Sture Muotka

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2017-06-27, 10:34
    • Visa profil
Hei igjen !
Ja, kvinnen har alltid hatt en sterk rolle i familien. Det finnes veldig mange eksempler på at kvinnenavn har blitt slektsnavn.
Når det gjelder Lodbukt (har også vært kalt Labukt og Ladbukt)teorien så er det underlig dersom de svenske reineierne som på sommeren var i Balsfjord med dyrene ikke brukte samiske stedsnavn. Bruket ligger mellom Sletnes og Markenes i Balsfjord og ble skyldlagt i 1775. Beboeren den gang var Andres Olsen, men han var iflg. Malangen og Balsfjord bygdebok neppe den første. Anders Andersen, f. 1739 i Lappmarken (den svenske), ble g. 1.m. Gunhild Pedersdatter, Loddbukt i 1760. De var der til 1790. A.A. g.2.m. Kirsten Pedersdatter, Lodbukt, en tidligere svigerinne. Anders Olsen, nevnt foran, var sannsynligvis faren til A.A. og opprinnelig fra Lappmarken han øg. A.O. døde i 1791 76 år gammel. Han var g.m. Anne Nilsdtr. som døde i 1775, 80 år gammel. iflg A.O.Haiglid (M og B Bygdeb.). Jeg fant de igjen på s. 5 hos Ljung i Saarivuoma. De ble gift i 1730.
I Sammandrag öfwer Norrska undersåtares Rendjur, som winter-tiden 1754 warit flyttade innom Swänska Gränsen, och för hwilka Landtlegan, enligt Gräntse Tractatens innehåll, är blefwen betalt (Wiklund/Qvigstad):
Bl.a. nevnes :
Nils Olofsson Lådwik För Ren betala 30 S:mt 3. 
Du har nok rett i at det kan være vanskelig å finne opprinnelsen til navnet Lodwijk.
På den annen side har vi jo sett flere eksempler på at f.eks. også gamle finske slektsnavn har blitt tatt i bruk av samiske slekter. Hos Itkonen finner vi eks. navn som Musta, Allas, Hetta, Kauppi, Korva(nen), Kyrö, Lukkari (Klockare), Suikki, Valkeapää, Peltovuoma, Raasakka osv. osv. Tornensis er jo også et eksempel som vi kjenner. Nå er vi vel inne på assimileringsproblematikk. 
Kan det ha skjedd i fbm. bruken av slektsnavnet Lodwijk ?
mvh 
Jack Sture

2003-01-15, 11:42
Svar #22

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Kvinnans starka ställning inom familjen (emäntä)  kan även med tydlighet avläsas i Tornedalens hemmansnamn. Det finns åtskilliga gårdar som erhållit sitt namn efter gårdens husmor.
Några ex:
Marjeta, Marjetta = Margareta
Anna = Anna
Kaisa = Kajsa
Pirjetä = Birgitta
Luttu = Lucia
Liisa = Lisa
Torikka = av Dordi, Dorotea
 
Det finns fler ex.
 
Hälsar
/ST

2003-01-15, 11:44
Svar #23

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Glömde:
Kitti = Kristina
samma som på lapskt område.
/ST

2003-01-15, 11:45
Svar #24

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
... och:
Kieri = oxå efter någon tidig lokal form av Kristina
Kerttu = Gertrud
 
m fl mfl
 
/ST

2003-01-15, 18:03
Svar #25

Andreas Snildal

Er det ikke også en gård Inga i Juoksenki? Navnet bør vel ha kommet av kvinnenavnet som i kildene ofte er skrevet Ingrid (evt. Inger).
 
Forøvrig et interessant fenomen.
 
Hilsen Andreas

2003-01-15, 20:15
Svar #26

Utloggad Sture Torikka

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 732
  • Senast inloggad: 2015-10-05, 17:40
    • Visa profil
Ja, det är korrekt, och i Niemis fanns även
Klaara = Klara
 
/ST

2003-01-17, 17:19
Svar #27

Utloggad Stefan Wennberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 181
  • Senast inloggad: 2022-12-08, 13:04
    • Visa profil
Hej!
LODWIJK är även ett soldatnamn.
Källa: Tornedalica nr 5, sid 318 Erik Wahlbergs beskrivning över soldatroten,
deras nummer och namn efter 1768 och före nämnda år.
5. Tjäder (Sääteri) i Junosuanto. Före 1768 Lådwika efter Lovikka hemman och by.
37. Harnesk (Haarnes) i Kuivakangas. Soldattorpet i Poikkijärvi. Före 1768 Lådwika  
efter rotens förste soldat, värvad 1689, som var av Lovikka-släkten i Lautakoski.
Källa: Hiski Kempele - begravda
Död 1734, Begravd 29.9.1734 sold. Joh. Johanss. Lodwijk,  30 år        
anhörig: Joh. Tapanilas  
mvh
Stefan Wennberg

2006-05-08, 18:08
Svar #28

edin slethaug

Hei
 
Kjenner noen til mine slektninger Johan Johansson Kitti f. 07.02. 1892 d. 09.17 1962 g.m. Anna Margareta Simma g. Kitti.
 
Vet noen mere om slekten Kitti.
Norsk eller Svensk sameslekt
 
Mvh Edin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna