ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gården Fälhult  (läst 814 gånger)

2018-08-12, 17:43
läst 814 gånger

Utloggad Bengt Swenson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 362
  • Senast inloggad: 2023-12-05, 15:55
    • Visa profil
Hej!

Söker mer uppgifter/ information om gården Fälhult, som jag tror låg strax utanför Virestad.
Jag vet att Måns Svensson och hustru Ingegerd bodde där och fick fem barn, den senaste Karna född 1732.

Har dålig koll på när Sven flyttar hit? Kom han dit med Ingegerd (vet väldigt lite om henne)?

Min tanke var att, kan man få fram mer information om Fälhult så kanske fler frågor får svar...
---Bengt

2018-08-21, 15:41
Svar #1

Utloggad Bengt Swenson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 362
  • Senast inloggad: 2023-12-05, 15:55
    • Visa profil
Hej!

Söker mer uppgifter/ information om gården Fälhult, som jag tror låg strax utanför Virestad.
Jag vet att Måns Svensson och hustru Ingegerd bodde där och fick fem barn, den senaste Karna född 1732.

Har dålig koll på när Måns flyttar hit? Kom han dit med Ingegerd (vet väldigt lite om henne)?

Min tanke var att, kan man få fram mer information om Fälhult så kanske fler frågor får svar...

Sorry, skrev Sven i min fråga, ska naturligtvis vara "när Måns flyttar hit"
---Bengt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna