ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kopparslagaren Per Gustaf Pettersson  (läst 492 gånger)

2018-08-14, 18:11
läst 492 gånger

Utloggad Klas Wallén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 13:05
    • Visa profil
Hej!

Jag har i flera års tid sökt efter foton på mina anor men har fortfarande en hel del som jag misstänker kan ha fastnat på bild någon gång utan att de fotona blivit kända i min släktgren. En sådan ana är kopparslagaren Per Gustaf Pettersson och möjligtvis även hans fru Johanna Persdotter. Per Gustaf och Johanna levde i Bengtstorp i Vikers socken där de båda avled, hon 1892-05-14 och han så sent som 1913-11-13. Jag har fått tag på en kassabok som Per Gustaf förde och i släkten finns några av hans arbeten bevarade men jag har inte kunnat finna ett foto på honom. Jag misstänker att någon har ett foto på honom även om de inte vet vem mannen på fotot är. Då det både i min egen släktgren samt i andra grenar som jag kommit i kontakt med gått ett rykte om att han var väldigt lång, omkring 2 meter, samt att han skulle ha haft ett långt skägg så bör han ju sticka ut på ett foto. Om någon här själv har eller känner till någon annan som har ett foto på någon av dem så skulle jag bli väldigt glad om ni hörde av er till mig så att jag kunde få en kopia av dem.

VH Klas Wallén

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna