ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Martinus Persson - Födelsedatum för hans föräldrar  (läst 1078 gånger)

2018-08-18, 16:26
läst 1078 gånger

Utloggad Erik Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 00:17
    • Visa profil
Hej! Jag förösker få fram födelsedatum för båda föräldrarna till:
[/size]Martinus Persson
[/size]
[/size]Han föddes 19 okt 1850 i Trysil, Hedmark, Norge
[/size]
[/size]Moder: Martha Johnsdotter i Skjerberget
[/size]Fader: Per Nilsson Fransson i Dalby (gissar Värmland, Sverige)
[/size]
[/size]Har letat men kan inte finna dem någonstans ? Finns det mer information i norska Kyrkoböcker kanske? Jag är inte så flink på norsk. Tack! mvh Erik
[/size]
[/size]
[/size]

2022-06-01, 10:27
Svar #1

Utloggad Berit Mörk

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2023-02-20, 17:40
    • Visa profil
Hej!
Råkade av en händelse komma in på detta forum, såg ditt inlägg om Martinus Persson, han var morfar till min pappa. Då undrar jag, var kommer han in i ditt sökande? Hoppas på svar.

MVH
Berit Mörk

2022-06-01, 22:52
Svar #2

Utloggad Anne Elise Ferner

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2024-03-11, 18:51
    • Visa profil
Martinus' mamma Marte Jonsdtr. var f. 5/8 1809 i Støa, Trysil. Hun ble konfirmert 1827, da bodde hun i Skjærberget, hvor hun ble i mange år. Etterhvert flyttet hun til Transtrand (W), med et lite opphold i Älvdalen. Hvor og når hun døde har jeg ikke registrert.
Martinus' far Per Nilsson Fransén vet jeg ingenting om, bortsett fra han skulle være fra Dalby et sted.

2022-07-24, 15:33
Svar #3

Utloggad Erik Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 00:17
    • Visa profil
Hej!
Råkade av en händelse komma in på detta forum, såg ditt inlägg om Martinus Persson, han var morfar till min pappa. Då undrar jag, var kommer han in i ditt sökande? Hoppas på svar.

MVH
Berit Mörk


Hej Berit!
Jadu Berit, det är inte bara du som är nyfiken i er släkt!  ;D  Om din far hette Bror Axel Mörk, så hade han en syster som hette Lilly Kristina. Jag hjälpte hennes dotter, Ulla (din kusin), med att släktforska lite för några år sedan, så därav grävandet i era släktled. Ulla är en god vän till mig. Lycka till med din egen forskning! mvh Erik

2022-07-24, 15:40
Svar #4

Utloggad Erik Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 00:17
    • Visa profil
Martinus' mamma Marte Jonsdtr. var f. 5/8 1809 i Støa, Trysil. Hun ble konfirmert 1827, da bodde hun i Skjærberget, hvor hun ble i mange år. Etterhvert flyttet hun til Transtrand (W), med et lite opphold i Älvdalen. Hvor og når hun døde har jeg ikke registrert.
Martinus' far Per Nilsson Fransén vet jeg ingenting om, bortsett fra han skulle være fra Dalby et sted.


Mange takk Anne Elise! Hun døde i en alder av 85 år, 11 okt 1894, i Transtrand, Dalarna, Sverige.
Hilsen Erik

2022-07-25, 16:28
Svar #5

Utloggad Berit Mörk

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2023-02-20, 17:40
    • Visa profil
Hej !
Tack för svar, då förstår jag.Ulla är min kusin, hälsa henne i från mig.

MVH
Berit

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna