ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Faderskapsmål  (läst 987 gånger)

2018-09-01, 10:53
läst 987 gånger

Utloggad tony rundström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2020-03-22, 14:15
    • Visa profil
Har en idag död släkting som i slutet50-talet/början 60-talet var i tinget för ett faderskapsmål. Jag vet inte exakt vilken tingsrätt det var men det är typ norr & västerbotten iallafall. Han nekade i sten och blev "frikänd" så lång har jag hört av andra släktingar. Detta var ju lång före DNA vetenskapen. När denne man hade dött så hade det visst dykt upp en man i passande ålder på hans begravning med ett utseende som det inte var något tvivel om vem som kan ha varit pappan......
Går det på något sätt forska i juridiska arkiv på något sätt för att få fram vem denna mor och barn kan ha varit??? Jag vet ju namnet på min släkting, komplett personnummer (4 sista) borde väl gå att hitta på nåt sätt.

2018-09-01, 14:53
Svar #1

Utloggad Sören Axelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 82
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 15:26
    • Visa profil
Personnumret kan du hitta på dvd Sveriges dödbok.
Sören Axelsson

2018-09-01, 15:29
Svar #2

Utloggad tony rundström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2020-03-22, 14:15
    • Visa profil
Ja just det, det gör det! Inte tänkt på det förr!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna