ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänt foto  (läst 544 gånger)

2018-09-11, 15:43
läst 544 gånger

Utloggad Inga Lill Henricsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2023-02-04, 09:49
    • Visa profil

Hej! Jag har  fått ett foto sänt till mig från en nyfunnen nästkusin eller tremänning som vissa säger, i Dorotea. Han visste inte vilka bilden föreställer, och jag letar efter ett foto av min Farfars far Erik Andersson Sandén  född 1850 i Tåsjö, Ångermanland. Jag bor i södra Sverige och eftersom min farfars far dog 1930 tycker jag att något foto på honom borde funnits. Han blev skomakarmästare, för det står det på gravstenen som jag såg för ett par år sedan. Finns det någon chans att det finns foton på gesäller någonstans? Nu till fotot. Finns det någon från Dorotea som känner igen personerna på den här bilden? Min farfars far var gift 2 gånger och hela sitt gifta liv bodde han i Lafsjö och Lajksjö i Dorotea. Han fick väldigt många barn och alla är födda i Dorotea.
MVH
Inga Lill

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna