ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Anton Wallström i Hortlax, släkt med 'Bull-Isak'  (läst 686 gånger)

2002-02-13, 10:35
läst 686 gånger

Lottie Rasmusson

Hej!
Jag har letat och letat men hittar inte igen vår Olof Anton Wallström. Han föddes 1843 18/4 i Piteå - vet inte om det är stadsfs. eller landsfs.
Det finns en uppgift om att han år 1918 den 1 maj ska ha bott i Hortlax.. men om han bodde där redan före församlingsbildningen känner jag alltså inte till. Jag har hört att han har något band med Wallströms hörna i Boden - om det är till någons hjälp. Jag vill veta 'allt'!  
Minsta lilla är av intresse!
Med vänliga hälsningar
Lottie

2002-02-13, 10:52
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21882
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:51
    • Visa profil
Hälsar vänligen
Maud

2002-02-28, 09:33
Svar #2

Lottie Rasmusson

Hej Maud!
Det var snällt av dig att tipsa om 'foark' men jag finner inte Olof Anton i Hortlax där? Har du fler förslag?
MVH Lottie

2004-03-21, 15:02
Svar #3

Gingi Lindahl

Hej Min mormors fader var Bull-isakWallström, från Boden, vallen. Finns det någon som kan lämna uppgifter om han far och farföräldrar. framåt i tiden har jag men tyvärr inget långt tillbaka. tacksam för alla tips/ Hälsningar Gingi.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna